loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جامعه باستان

ناشر ثالث

نویسنده لوئیس هنری مورگان

مترجم محسن ثلاثی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 748

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

زمانی که نخستین انسانها در نخستین سرزمینها پدیدار شده بودند، چونان انبوهی بیگفتار و فرورتبه بودند که نخست بر سر میوۀ درختان وحشی و خوابگاههای ابتدایی با چنگال و مشت و سپس با چماق و سرانجام با جنگ ‌افزارهایی که تجربه زان پس برایشان فراهم ساخته بود به نبرد برمیخاستند؛ تا آن‌ که کاربرد کلام را فراگرفتند و توانستند به یاری آن آواهای شنیداری و اندیشه ها را برسانند و نامها را به کار برند. پس از آن، پیشگیری از جنگ را آغاز کردند و شهرهای دیواربندی ‌شده ساختند و قانونها را بنیاد گذاشتند تا نه کسی دزدی کند، نه به غارت دست یازد (و نه زنا کند).
علم نـوین بر آن است تا با دقیـقترین و جامـعترین بـررسی انسان و کـارهای او اثبات کند که نژاد ما وجود خویش را به جای آنکه از پلۀ فرازین آغاز کرده باشد، از پلۀ فـرودین آغـاز کـرده و اندک ‌اندک به بالا کشیـده شـده است؛ دیگر این‌ که قدرتهـای بشـری تاریخی از تحـول را پشت سـر گذاشتـه اند و سرانجـام این‌ که همۀ عنصرهای فرهنگ چون فنون زندگی ــ هنر، علم، زبان، دین و فلسفه ــ با کوشش های اندک‌ اندک و رنج آمیزی فراهم شده اند و در نبرد بین روح و ذهن انسان از یک سوی و طبیعت بیرونی از سوی دیگر به دست آمده ‌اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما