loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نیمه پنهان 36: حزب خلق مسلمان ایران از ظهور تا سقوط - جلد دوم

جریان شناسی احزاب سیاسی ایران (2)

ناشر کیهان

نویسنده اصغر حیدری

تعداد صفحات : 272

هم اکنون غیرقابل سفارش!

جلد دوم «حزب خلق مسلمان ایران» مانند جلد نخست آن در 3 فصل تحریر و تدوین گشته است. در فصل اول جلد دوم، «عملکرد حزب خلق مسلمان»، پس از انقلاب اسلامی و از رهگذر حضور عناصر آن در پست های کلیدی دولت موقت (مانند استانداری و...) می پردازد و غائله آفرینی های آن مانند «اشغال رادیو و تلویزیون تبریز» را تصویر می کند. همچنین نویسنده پژوهش دقیقی در باب منابع مالی حزب انجام داده است. در فصل دوم کتاب به «انحلال حزب خلق مسلمان» پرداخته شده است و خصوصا نقش امام خمینی(ره) با مشارکت مردم غیور آذربایجان در سقوط این حزب وابسته به بیگانگان و سفارت آمریکا پرداخته است.

فصل سوم و پایانی کتاب نیز به ماجرای شگفت انگیز «کودتای نوژه» تا درگذشت «کاظم شریعتمداری» اختصاص دارد.

یکی از مهمترین بخش های این کتاب (مانند جلد نخست آن) «اسناد و تصاویر» آن است و بیش از 50 صفحه اسناد تاریخی، کلیشه مطبوعات و عکس های کم یاب با زیرنویس های توضیحی برای مخاطبان منتشر شده است.

مخاطبانی که در جست وجوی مدلی برای تبیین رویدادهای تاریخی از زاویه نگاه حضرت امام خمینی(ره) و مبتنی بر الگوی تاریخ نگاری انقلاب اسلامی هستند، مجموعه 2 جلدی «حزب خلق مسلمان» (مجلدات 35 و 36 نیمه پنهان) از تولیدات «دفتر پژوهش های موسسه کیهان» تجربه ای نوین در این باب است که می تواند زوایای تازه ای را پیش روی خوانندگان و محققان بگشاید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما