loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معرفت شناسی برای دانشجویان روان شناسی

2.3 (3)

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده محمدمهدی عباسی آغوی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 171

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 82905 10003022
115,000 109,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

می‌ تواند آن قدر تیره باشد که چیزی را نبینی؛ ممکن است روشن باشد و روشنگر جهان؛ می‌ تواند دنیا را ریزتر یا درشت ‌تر از آنچه هست نشان دهد و یا همان‌ گونه که هست، به نمایش بگذارد. شیشه عینک را می ‌گویم. معرفت ‌شناسی یعنی عینکتان را بردارید، شیشه ‌هایش را تمیز و کمی آن را بررسی کنید. آیا عینک من راستگو است؟ قرار است با همین عینک تمام دنیا را ببینم.
روان‌ شناس همانند هر اندیشمند دیگری بی ‌نیاز از مباحث معرفت ‌شناسی نیست. در پژوهش‌ های روان ‌شناسی اگر توجه جدی به بنیان ‌های نظری و مسائل معرفت‌ شناسی در روان‌ شناسی نشود، نوآوری ‌های ژرف در روان ‌شناسی صورت نخواهد گرفت. در راه دشوار رسیدن به حقایق علمی چراغ راهنمای محقق، فهم دقیق از مبانی معرفت‌ شناسی است.
اعتباربخشی به یافته‌ های روان‌ شناسی موجود و روان ‌شناسی مطلوب با ساختن بنای محکمی از معرفت ‌شناسی صورت خواهد گرفت. معرفت ‌شناسی سنگ‌ بنای اصلی هر معرفت و علم است.
در این کتاب به این مباحث با صبغه ‌ای روان ‌شناختی پرداخته ‌ایم: آشنایی با معرفت ‌شناسی، امکان معرفت، منابع معرفت، انواع معرفت و ویژگی ‌های آن، نقش حس و عقل در تصورات و تصدیقات، حقیقت صدق و معیار صدق در انواع قضایا.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما