loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی عرفان عملی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

موضوع این کتاب بررسی مبانی، اصول و قواعدی است که عرفان عملی در اسلام بر آن مبتنی است و روش زیست و نحوه سیروسلوک سالکان و راهیان راه معرفت براساس آن تنظیم می‌شود. همچنین مبنای سیروسلوک در عرفان اسلامی و دستورالعمل‌ها و شیوه زیست عارفان بزرگ جهان اسلام و اغلب سلاسل تصوف با ذکر نمونه واکاوی می‌شود. کتاب این مباحث را دربرمی‌گیرد: مبانی هستی‌شناختی و انسان‌شناختی عرفان عملی، تمایز عرفان عملی از اخلاق و حکمت عملی، تمایز شریعت، طریقت و حقیقت، اخلاق عرفانی و سه مرحله آن (اخلاق پیش از سلوک، هنگام سلوک، پس از سلوک)، ادوار تاریخی عرفان عملی و ربط تشیع و عرفان، سیروسلوک، اهداف و اصول، مقامات و منازل عرفانی (خصوصاً دو منزل توبه و عشق)، فنون مراقبه و آفت‌های سیروسلوک و در نهایت نهادهای تاریخی و اجتماعی عرفان.

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته الهیات (ادیان و عرفان و عرفان اسلامی) در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی دروس «عرفان عملی» و «عرفان اسلامی» و منبع درس اختیاری در مقطع کارشناسی رشته فلسفه تدوین شده است و برای درس «عرفان عملی و روش‌های سیر و سلوک» در دوره دکتری نیز قابل استفاده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما