loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کلاه قرمزی ها: روایت آزاده (اسیر جنگ تحمیلی) عبدالکریم کریم پور

ناشر پیام آزادگان

نویسنده زهره علی عسگری

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 360

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

"کلاه قرمزی ‌ها" نوشته زهره علی ‌عسگری روایتی است از آزاده (اسیر جنگ تحمیلی) عبدالکریم کریم‌ پور.

"کلاه ‌قرمزی‌ ها" خاطرات بدون اغراق و صادقانه شیخ عبدالکریم کریم ‌پور آزاده ‌ای روحانی از اهالی نجف‌آباد اصفهان به قلم خود اوست.

این اثر یک کتاب با مضامین بلند دفاع مقدسی است. خاطرات یک جوان طلبهٔ اسیر که بخشی از بهترین سال‌ های زندگی‌ اش را در اسارت دشمن بوده.

نوجوانی عبدالکریم مصادف با اوج انقلاب بود پس از آن هم توانست مانند بسیاری از جوانان دیگر با دستکاری شناسنامه ‌اش خود را به اردوگاه ‌های آموزشی بسیج برساند تا در خیل عاشقان دفاع مقدس حضور داشته باشد. اوایل دی سال 1359 چندین بار به مناطق جنگی اعزام شد و در چند عملیات نیز حضور داشت. سرانجام این طلبه شجاع در شهریور 1364 طی «عملیات قادر» به اسارت نیروهای دشمن درآمد و پنج سال از بهترین لحظه‌ های عمر خود را در اردوگاه ‌های 6، 7 و 9 رمادی و اردوگاه 17 تکریت (صلاح ‌الدین) سپری کرد. فعالیت‌ های مذهبی و فرهنگی شیخ عبدالکریم و نیز جسارت او در اعتراض به اوضاع اردوگاه ‌ها و رفتار نگهبانان، همواره موجب آزار دشمن بعثی بود. این امر موجب شد تا او نیز در این مسیر مانند دیگر آزادگان شجاع، تاوان ‌های سخت و سنگینی بپردازد.

آنچه در خاطرات این آزاده مورد توجه است، حرف‌ های صریح و خواب‌ های صادقانه‌ ای است که شاید در وهله اول باورپذیری آن ‌ها کمی دشوار به نظر برسد، اما گفته ‌های شیخ عبدالکریم کریم ‌پور از اسارت و خواب‌ هایی که تعبیر می ‌شد به‌ گونه ‌ای مورد تأیید دیگر آزادگان هم‌ اردوگاهی قرار دارد که صدق روایت او را تایید می ‌کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما