loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیمای خانواده در رمان فارسی دهه شصت

ناشر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

نویسنده مریم عاملی رضایی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 223

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 82950 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
30,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب با پیشگفتاری از نگارنده کتاب، با یک مقدمه و در سه فصل نگاشته شده است. نویسنده کتاب در پیشگفتار به ذکر ادبیات داستانی به معنای جدید پرداخته و اشاره کرده است که همزمان با انقلاب مشروطه و تحولات سیاسی - اجتماعی دغدغه پرداختن به مسائل اجتماعی شکل گرفته است به گونه‌ ای که رمان اجتماعی و واقع ‌گرا از قدیم ترین و شایع ‌ترین انواع رمان در ایران بوده است. این نوع رمان با تصویرسازی خلاقانه مناسبات و روابط انسانی و اجتماعی بویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عرصه کشف هویت و بازخوانی مسائل فرهنگی و اجتماعی قرار گرفته است.

در این کتاب ساختار و مناسبات درون نهاد خانواده، در ادبیات داستانی واقع گرای دهه شصت (1369 - 1360) بررسی شده است که بخش اول آن از طرح سه ساله «سیمای خانواده در رمان اجتماعی سه دهه پس از انقلاب اسلامی» است که در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی انجام شده است.

در بخش مقدمه نویسنده کتاب به معرفی رمان اجتماعی می ‌پردازد و مطرح می کند که رمان اجتماعی به رمانی اطلاق می شود که توجه اصلی نویسنده در آن، معطوف به مسائل اجتماعی و تأثیر آن بر شخصیت‌ های داستان است. وی ادامه می ‌دهد که در این نوع از رمان ‌‌ها نویسنده سعی دارد به بیان دردها و کاستی های اجتماعی بپردازد و اثرگذاری اوضاع اجتماعی - اقتصادی را بر شخصیت ها و رویدادهای داستان به تصویر کشد.

این کتاب از سه فصل با عنوانهای «جایگاه خانواده در ادبیات کلاسیک فارسی»، «خانواده در رمان فارسی پیش از انقلاب»، «مناسبات خانوادگی در رمانهای اجتماعی دهه شصت» تشکیل شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما