loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پارچه و پارچه بافی در تمدن اسلامی

2 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 82969 10003022
154,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

منسوجات برای قرن‌ها در جهان اسلام نقش مهمی داشتند. با تسلط مسلمانان بر مناطق وسیعی از جهان، سبک اسلامی در پارچه‌بافی به وجود آمد. بیشتر مناطق تصرف‌شده توسط مسلمانان، از جمله ایران ساسانی و مصر، دارای سنت‌های بافندگی پیشرفته‌ای بودند و منسوجات تولیدی آنان طرف‌داران زیادی در اقصی نقاط جهان داشت. هنرمندان در تهیه این منسوجات از طراح‌یهای پیچیده استفاده می‌کردند و فنون بافت پارچه تا حدی رشد کرده بود که نقوش پرکار به‌راحتی توسط هنرمندان چیره‌دست، بافته می‌شد. پارچه‌های نفیس ابریشمی که گاهی با نخ‌های طلایی و سیمین تولید می‌شد، نظر مشتاقان زیادی را در جهان به خود جلب کرده بود. این پارچه‌های زیبا که هم‌اکنون زینت‌بخش موزه‌های جهان هستند، تحت لوای حکومت اسلامی تهیه می‌شد.

این کتاب حاضر برای دانشجویان رشته طراحی پارچه و لباس در مقطع کارشناسی به عنوان یکی از منابع اصلی دروس « تاریخ پارچه » و« نساجی 1 و 2 » هرکدام به ارزش 2 واحد تدوین شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما