loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اخلاق

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده جورج ادوارد مور

مترجم اسماعیل سعادت

سال نشر : 1375

تعداد صفحات : 186

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

وقتی که میگوییم فعلی درست است، یا باید آن را انجام داد، مقصودمان از این سخن چیست؟ وقتی که می ‌گوییم چیزی خوب است یا بد است، مقصودمان از گفتن این سخن چیست؟ آیا می‌ توانیم صفتی بیابیم که بدون استثنا به همه‌ افعال درست تعلق داشته باشد و جز به افعال درست به هیچ فعل دیگری تعلق نداشته باشد؟ آیا می ‌توانیم دلیلی بیابیم که وقتی فعلی درست است آن دلیل به ما بگوید که چرا آن فعل درست است؟ آیا می‌ توانیم دلیلی بیابیم که وقتی که چیزی خوب است آن دلیل به ما بگوید که چرا آن چیز خوب است، یا وقتی که چیزی بهتر از چیز دیگر است، بگوید که چرا آن چیز بهتر از چیز دیگر است؟

مسائلی از این نوع است که در این کتاب مورد بحث قرار می ‌گیرد. جورج ادوارد مور نخست نظریه ‌ای را که به عقیده او از همه نظریات دیگر ساده‌ تر و زودیاب‌ تر است، عنوان می‌ کند. آن گاه به تحلیل یکایک اعتراضاتی که می‌ توان بر آن وارد کرد، می‌ پردازد و به این ترتیب همه جنبه‌ های اساسی‌ ترین موضوعات علم اخلاق را به دقت مورد بررسی قرار می ‌دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما