loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

از ریاضیات چه می دانیم ؟

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده والتروارویک سویر‌

مترجم محمدهادی شفیعیها

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 310

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

با اینکه سالیان دراز از تألیف این کتاب می گذرد، هنوز مطالب آن برای برخی استادان و تقریبا اکثر دبیران ریاضی تازگی دارد و به طور کلی هر خواننده یک یا چند نکته تازه در آن پیدا خواهد کرد. زیرا مؤلف هر مبحثی را که مطرح می کند علل کشف و نامگذاری آن را بررسی و در معرض دید خواننده قرار می دهد.

در این شرح مهیج و شورانگیز، ریاضیدان معروف، پروفسور سویر، ریاضیا ت را رده بندی و مطالعه همه الگوهای ریاضی تعریف می کند. این تعریفی است کلی و دامنه دار، ولی ظاهرا تعریفی است که برای گستره عظیم و ژرف این مبحث مناسب است، زیرا چنین به نظر می رسد که ریاضیات دارای چند مرز است، یا در کاربرد برای مسائل عملی، و یا در سیر تحولی که اندیشه را به درون قلمروهای جدید محض می کشاند.

پروفسور سویر در حالی که مطالب کتابش را برای مردم عادی که دریافتشان از مسائل ریاضی ممکن است تا حدی نامطمئن باشد تنظیم کرده است، طرحی روشن و آسان فهم برای گرایش ریاضیدان پیش پا می گذارد. در پنج فصل اول کتاب به نقش ریاضیات در کمک به موضوع های سودگرایانه؛ اشاره دارد، و مفاهیم الگو و وحدت را به عنوان ابزار و هدف تفکر ریاضی می نمایاند. وی پس از بسط این کار، مباحث پیشرفته تر را ادامه می دهد، همچون: هندسه نااقلیدیسی، ماتریس ها، هندسه تصویری، دترمینان ها، تبدیلات، نظریه گروه ها. در این جا بر ریاضیات سودگرایانه عملی زیاد تکیه نمی کند، بلکه بر آن شاخه هایی تاکید دارد که ذاتا مهیج هستند، مثلا حسابی که در آن عددی بزرگ تر از 4 وجود ندارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

امیرحسین کیوانی راد

از پروفسور و. سویر کتاب دیگری در زمینه مبانی کاربردی ریاضی بنام"مسیر ریاضیات جدید"توسط استاد شهریاری ترجمه شده است.ضمن اینکه آن کتاب هم خواندنی است، به بذرهایی که در هر دو این کتاب‌ها در ذهن خواننده کاشته و داشته و آبیاری می‌شود توجه شما جلب خواهد شد.واقعا جای فنونی که در این کتاب‌ها بزبان ساده تشریح شده در کتاب‌های درسی خالی است.از این جهت برنامه ریزان امر آموزش در این کتاب هم چیزهای جدیدی خواهند یافت.

30 اردیبهشت 1402

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما