loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آموزه مهدویت در عرفان اسلامی

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده محمدامین صادقی ارزگانی

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 156

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

انسان همواره در آرزوی یک زندگی اجتماعی همراه با کمال و سعادت همه‌ جانبه بوده و به امید فرا رسیدن چنین روزی به سر برده است. منجی بشر و عدل‌ گستر جهانی، فردی از جنس بشر و آخرین مصداق انسان کامل است که در آموزه ‌های وحیانی مختلف نوید ظهور او و نجات بشر به دست وی داده شده است. در میان امت اسلامی موضوع مهدویت و ظهور مهدی (عج) مطرح است. در این زمینه عارفان بزرگ با استناد به روایات متعدد از رسول خدا (ص)، و با تکیه بر مبانی عرفانی ‌شان درباره‌ تبارشناسی حضرت مهدی (عج) دیدگاهی هماهنگ با پیروان اهل بیت (ع) (امامیه) دارند که در این کتاب بررسی گردیده است.

نگارنده در کتاب نخست به تبارشناسی مهدی (عج)، ولادت، اسامی و القاب و خلق و خو و صفات ایشان می ‌پردازد. سپس مساله‌ ضرورت و جایگاه مهدی (عج) در عالم و تحلیل خلافت الهی ایشان را بررسی می ‌کند. وی در بخش دیگر کتاب معنای ولایت و ولی و ولایت اکتسابی و موهبتی را بیان کرده و در پایان اسرار غیبت امام زمان (عج)، طول عمر ایشان، آثار و برکات ظهور از جمله حیات مجدد جهان، حیات و عزت اسلامی، و عدل‌ گستری را به تفصیل بیان می ‌کند. نگارنده این موضوعات را از دیدگاه عارفان نیز مطرح ساخته و در موارد بسیاری سخنان آنان را عینا نقل می‌ کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما