loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آندره مالرو

حماسه سرای تمدن ها

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده گائتان پیکون

مترجم سیروس ذکاء

سال نشر : 1384

تعداد صفحات : 240

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در کتاب حاضر، "آندره مالرو"، رمان ‌نویس فرانسوی، زندگی‌ و آثارش معرفی شده است. آثار عمده وی عبارت ‌اند از: "فاتحان"، "جاده‌ شاهی"، "سرنوشت بشر"، "دوران تحقیر"، "امید" و "گردوبن ‌های آلتنبورگ".
بدین سان بخشی از کتاب به بررسی رمان ‌های او اختصاص دارد. در دو رمان نخست، مالرو، وضع حال دو اروپایی جوان از خود بیگانه را وصف می‌ کند که به آسیا آمده ‌اند تا شاید در عمل خشونت‌ بار، پاسخی پیدا کنند. رمان سیاسی "سرنوشت بشر" بر زمینه‌ انقلاب عقیم 1927 شانگهای واقع می‌ شود. درون مایه‌ این رمان، ناگزیری بشر از تقدیر مختوم خویش است. رمان دوران تحقیر، رویارویی یک انسان و غیر انسان و ناپایداری هر دو است. رمان "امید"، بلندترین و پر شخصیت‌ ترین رمان مالرو است. در این رمان، پیروزی انسانیت، جایگزین شکست جمهوری ‌خواهان اسپانیایی می ‌شود. در آخرین اثر ناتمام مالرو، درختان به درس شهودی مالرو از یگانگی بشر و هم هویتی‌ اش با خود عینیت می ‌دهند. تالیفات مالرو در زمینه‌ هنر عبارت ‌اند از: "روان شناسی هنر" (1947)، "صداهای سکوت"، "دگردیسی خدایان"، "صداهای سکوت"، "شعری اعجازآمیز درباره‌ حالت روحی بشر.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
بازدیدهای اخیر شما