loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بیا چند شاخه حرف بزنیم

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

شاعر حسین تولائی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 56

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 83111 10003022
50,000 47,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مجموعه شعر بیا چند شاخه حرف بزنیم 27 قطعه شعر سپید است. اشعار در عین ایجاز، معنایی بلند و عمیق دارند شاعر گاه با یک اتفاق ساده و پیش پا افتاده تصویرهای بکری می آفریند و ذهن و روان نوجوان را بر می انگیزد. شاعر نکته های اجتماعی، زیست محیطی ،.... را با نگاه تازه و طنزگونه مطرح می کند. او از عناصر طبیعت و اشیا پیرامون و ضرب المثل ها، مفاهیم ادبیات عامیانه سود جسته است: کلاغه به خونش نرسید"‌،‌ "آسمان همین رنگ است"‌.....

زبان اشعار در عین سادگی و روانی دارای آرایه های لفظی و معنوی است شاعر در سرودن اشعار از همذات پنداری مراعات النظیر، تضاد، تعابیر نو و .... بهره گرفته و مفاهیمی را به شکل ساده اما ابتکاری و خلاق مطرح می کند. بازی های زبانی، بهره از دایره واژگان زیاد و نگاه شاعرانه از ویژگی های اشعار این مجموعه است. اشعار نوجوان را به چالش می کشد و از مخاطب نوجوانش جا نمی ماند. شاعر خود را در حصار تنگ وزن و قافه گرفتار نکرده است. ذهن کنجکاو نوجوان ظرفی آزاد تر می طلبد شاعران باید ظرف ها و قالب های تازه بیابند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای ذهنی و روانی مخاطب نوجوان این روزگار باشند.

ترک برداشتن بغض، پیر شدن خانه با خاطره، درددل گربه و درخت، یلدای قد بلند، ماجرای جالب شطرنج، پارچ تنها، قد چوب کبریت و چند شاخه حرف از مفاهیمی است که در این اشعار جالب جای دارند. گفت وگو ها در این اشعار ارایه های ظریف و خلاق دارند.

نقاشی خدا داشت تمام می شد
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما