loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ جدید کشورهای عربی

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده ولادیمیر باراسوویچ لوتسکی

مترجم رفیع رفیعی

سال نشر : 1379

تعداد صفحات : 340

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

"تاریخ جدید کشورهای عربی"، کتابی است که تاریخ اجتماعی و سیاسی کشورهای عربی خاورمیانه و شمال آفریقا را از قرن شانزدهم میلادی به بعد مورد بحث قرار می ‌دهد.
در این کتاب، نویسنده، ابتدا مطالبی سودمند درباره شکل‌ گیری و فروپاشی امپراطوری عثمانی در اختیار خواننده می‌ گذارد و آنگاه در هر فصلی مستقل، مهم‌ ترین رویدادهای هر یک از کشورهای استقلال یافته عرب زبان را به تصویر می‌ کشد. در حکایت ‌پردازی سرگذشت کشورهایی که از آنان در کتاب نام برده شده است، نویسنده سعی دارد نخست طرحی کلی از فضای سیاسی و اقتصادی و اجتماعی آن کشورها ارائه دهد و سپس به قیام ‌ها و جنبش ‌های آزادی خواهانه ‌ای که آغازگر فصل نوینی در تاریخ کشورها بوده ‌اند نگاهی افکند. مولف در بررسی خود به تشریح ورود و خروج سردمداران استعمار، فرانسه و انگلستان، در خاورمیانه و شمال آفریقا در قرن شانزدهم تا نوزدهم میلادی می ‌پردازد و یاد نیک آزادی خواهانی چون محمد عبده، عبدالرحمن کواکبی و ... را گرامی می ‌دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما