loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جادوگر شهر زمرد (علمی و فرهنگی)

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده فرانک باوم

مترجم ابوالقاسم حالت

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 196

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 83213 10003022
72,000 68,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

جادوگر شگفت انگیز شهر از یا جادوگر شهر زمرد، نام یک رمان کودک آمریکایی نوشته‌ی ال. فرانک باوم (L. Frank Baum) و به تصویگری ویلیام والاس دنسلو (W. W. Denslow) است. شرکت جورج م. هیل رمان جادوگر شگفت انگیز شهر اوز را در 17 می 1900 میلادی منتشر کرد. این رمان از آن زمان تا کنون اغلب با عنوان جادوگر شهر از چندین بار تجدید چاپ شده است.

جادو گر شهر از با داستان جالب و به یادماندنی و شخصیت‌های جذابش توانست به سرعت به یک کلاسیک آمریکایی تبدیل شود. با وجود گذشت صد سال از انتشار این کتاب هنوز کودکان در سراسر دنیا شیفته‌ی شنیدن داستان‌های دنیای شگفت انگیز شهر اوز هستند.

لیمان فرانک باوم در خانواده‌ای ثروتمند در نیویورک زاده و بزرگ شد. اما خود در چند پیشه‌ای که انتخاب کرد ناموفق و حتا ورشکست شد و عاقبت پا به دنیای تئاتر گذاشت و توانست پیشرفت کند. سرانجام پس از آن‌که مدتی نیز خبرنگاری را امتحان کرد. نخستین کتاب خود را با نام داستان‌های مامان‌غاز به نثر منتشر کرد که باعث شناساندن او به دنیای ادبیات شد.

وی بالاخره در دهه‌ی 1890، با همکاری تصویرگری به نام دنسلو، جادوگر شگفت‌انگیز شهر از را منتشر کرد که نام این دو را بر سر زبان‌ها انداخت و پس از آن داستان‌های دیگری در سرزمین از نوشت که همگی موفقیت‌آمیز بودند؛ در این میان، باوم کماکان شیفتگی خود را به تئاتر حفظ کرده بود و پی در پی در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کرد که باعث شد شکست بخورد و زندگی‌اش تحت فشار قرار بگیرد. اما سرانجام با فروختن حق‌التألیف خود از آثار از به زندگی خود سر و سامانی داد. باوم، سال 1919 در سن 62 سالگی درگذشت.

دوروتی دخترک کوچکی است که همراه سگش توتو در کشتزاری در کانزاس زندگی می‌کند. روزی بر اثر گردبادی که رخ می‌دهد دوروتی و توتو به سرزمین از منتقل می‌شوند. در از همه چیز زیبا و عجیب است، با این حال دوروتی می‌خواهد هر جور شده به خانه‌اش برگردد. او تصمیم می‌گیرد تا از جادوگر شهر از برای بازگشت به خانه کمک بگیرد. او سر راهش به مترسکی که مغز ندارد، آدم آهنی‌ای که قلب ندارد و شیر بزدلی که شجاعتش را از دست داده‌است بر می‌خورد. آن‌ها همه امیدوارند که جادوگر شهر از کمک‌شان کند اما ….
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما