loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دلایلی برای زنده ماندن

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده مت هیگ

مترجم گیتا گرکانی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 218

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

کتاب «دلایلی برای زنده ماندن» برش کوچکی از زندگی وسیع نویسنده صاحب سبک، مت هیگ، است. این کتاب دو لایه دارد که در فرصت اولِ خواندن آن ممکن است لایه دوم پوشیده بماند. تنها با خوانشی دقیق است که کوه یخ پنهان مانده زیر سطور کتاب خود را نمایان می‌کند. مت هیگ دورانی از زندگی‌اش را برای ما تعریف می‌کند که با حمله‌های هراس‌آور و افسردگی شدید دست و پنجه نرم می‌کرده است؛ احوالات ذهنی و جسمی او، شرایط خانواده و ارتباطی که داشته و مدلی که با آن دنیا را تماشا می‌کرده است.

در نگاه اول خواننده صفحات کتاب را ورق می‌زند و با چالش‌های فردی که با افسردگی مبارزه می‌کند آشنا می‌شود، اما در نگاه عمیق‌تر می‌توان دغدغه‌های ذهنی نویسنده که متمرکز بر معنای زندگی، مفهوم روابط درست و طرز نگاه جهان از سطحی بالاتر از روزمرگی است را مشاهده کرد.

خودافشایی‌های این کتاب برای ما ایرانیان که قدری با این شیوۀ گفتار و رفتار آشنا نیستیم گاهی عجیب به نظر می‌رسد. نویسنده با این خودافشایی‌ها فرصتی برای ما ایجاد می‌کند تا در برخی احوالات ناخوشایندی که در خلوت خود حس می‌کنیم احساس تنهایی نکنیم.

درعین حال که قدرت یک نویسنده صادق را مشاهده می‌کنیم. شاید بهتر باشد این کتاب را با توصیۀ خود مت هیگ بخوانید: «یک کتاب را بدون فکر کردن به تمام شدنش بخوانید. از هر کلمه، جمله و پاراگراف لذت ببرید. آرزو نکنید تمام شود.» این کتاب حدود 200 صفحه‌ای که شامل فصل‌هایی کوتاه و خواندنی است، با ریتمی آرام و عمیق پیش می‌رود.

خواننده نمی‌تواند منتظر اتفاقات شگرفی در صفحات بعدی باشد اما می‌تواند هر بار از قدرت قلم نویسنده شگفت‌زده شود. با خواندن این کتاب احساس می‌کنیم در کنار مت هیگ نشسته‌ایم و به خصوصی‌ترین رویدادها و بحران‌های زندگی‌اش گوش می‌کنیم. او به ما اجازه می‌دهد برای ساعاتی زندگی را از زاویه دید او تماشا کنیم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما