loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رشد ادبیات - جلد اول: ادبیات باستان اروپا

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

هکتور مونرو چادویک و نورا کرشاو چادویک طی تحقیقی درباره رشد ادبیات و چگونگی سیر تحول آن از ابتدا یعنی پیش از کتابت به ویژه در عصر پهلوانی دست به بررسی تطبیقی زدند. حاصل تحقیق آنان سه جلد کتاب رشد ادبیات شد که جلد اول آن درباره ادبیات باستانی اروپا و مخصوصا یونان است. در جلد دوم به ادبیات روسیه، شعر شفاهی یوگسلاوی، ادبیات کهن هند و ادبیات عبری مورد بررسی قرار گرفته است و تحقیق درباره ادبیات شفاهی اقوام ترک و تاتار، پلوپونزیایی و بعضی اقوام افریقایی در جلد سوم آمده است.

نتیجه تحقیق در ادبیات باستانی اروپا این که ادبیات یونانی منبع ادبیات اروپا است و عناصر پهلوانی جزایر بریتانیا نیز به ادبیات فرانسه راه یافت و از آن طریق به اروپا تسرّی یافت. خاستگاه داستانهای منثور اروپا نیز از ایسلند است که ریشه بومی دارد. به جز ادبیات پهلوانی، ادبیات الهامی و پیشگویانه، ادبیات توصیفی، ادبیات اندرزی و حکم نیز مورد بررسی قرار گرفته است. فریدون بدره ای ترجمه این اثر مهم را بر عهده گرفت است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما