loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رشد و توسعه اقتصادی در کره جنوبی

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده لی گون یانگ

مترجم مرتضی سلطان پور ابیانه

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 124

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

بررسی تاریخی و مطالعه ویژگی های رشد و توسعه اقتصادی در کره جنوبی چند ابهام کلی و اساسی را در خصوص رشد و توسعه در این کشور پاسخ می گوید از جمله:
1- اولویت بخشیدن به جنبه های مختلف توسعه تابع شرایط مکانی و زمانی است و عدم شناخت به موقع این مقتضیات بحران زا بوده است و هزینه توسعه را افزایش می دهد.
2- اگر نشانه های ضروری تعدیلات در زمان مطلوب جدی گرفته نشوند، هزینه انجام گرفتن تعدیلات در سیستم اقتصادی کره جنوبی دهه 1980 بوده است. تاخیر زمانی 10 ساله در انجام گرفتن اصلاحات به همراه تغییر فضای بین المللی موجبات تعمیق بحران 1997 را فراهم آورد.

کتاب "رشد و توسعه اقتصادی در کره جنوبی" اولین اثری است که درباره توسعه اقتصادی کره جنوبی از زبان کره ای به فارسی برگردانده می شود.

ناشر این کتاب در تبیین ضرورت نگارش آن چنین نوشته است: کره جنوبی یکی از کشورهای در حال خیزش در عرصه اقتصاد جهانی است. این کشور مقام سوم اقتصاد آسیا، بعد از ژاپن و چین و مقام یازدهم اقتصاد جهان را داراست. کره جنوبی یکی از مهمترین شرکای تجاری ایران است و حجم مبادلات دو کشور در سال 2005 در حدود 6 میلیارد و در سال بعد از آن 7.6 میلیارد دلار بوده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما