loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رنج عرفانی و شور اجتماعی

کارکردهای یاد واقعه عاشورا در جهان امروز

3 (1)

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده حبیب الله بابایی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 130

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 83405 10003022
65,000 61,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«تحلیل «رنج وجودی» (رنج برای نیل به کمال) و تفکیک آن از «رنج عدمی» (رنج از فقدان و نداشتن ‌ها) می ‌تواند افق ‌های تازه‌ ای در موضوع «محنت» و نسبت آن با معنا و معنویت فراروی انسان رنجور معاصر بازگشاید.»

کتاب حاضر، درآمدی بر کارکردهای معنابخشی، هویت بخشی و انسجام بخشی رنج‌ های وجودی و متعالی است. یکی از مؤلّفه‌ های مهم و اثرگذار در میان الهیات دینی را می ‌توان مصایبی دانست که پیامبران و انسان ‌های کامل را در راه رساندن پیام الهی و در طریق ارزش ‌های قدسی تحمّل کرده ‌اند. نمونه کامل این رنج متعالی را در واقعه کربلا می ‌توان مشاهده کرد. نظریه اصلی مطرح شده در این کتاب این‌ گونه تعریف شده است: «یاد رنج ‌های متعالی، که نمونه ‌های برین آن را در تاریخ ادیان به ویژه در تاریخ دین خاتم می‌ توان مشاهده کرد، می‌ تواند راهی برای زیست توحیدی در عصر متکثّر نوین باشد.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما