loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رومئو و ژولیت

ادبیات کلاسیک جهان

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده ویلیام شکسپیر

مترجم علاءالدین پازارگادی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 223

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

«رومئو و ژولیت» داستان غم انگیز دو دلداده است که می توان آن را لیلی و مجنون مغرب زمین تلقی کرد و به اکثر زبان های جهان ترجمه شده است. این دو دلداده از دو خاندان هستند که سال ها با یکدیگر سر دشمنی داشته به کشتار یکدیگر می پرداخته اند و حتی دامنه ای خصومت به خدمتکاران و اطرافیان آنها کشانده می شده است. وقتی رومئو و ژولیت دلباخته یکدیگر می شوند سرنوشت به آنها یاری می کند که مخفیانه پیوند زناشویی ببندند.

ولی همان سرنوشت ظالم حوادثی را به وجود می آورد که پس از مرگ تصادفی دو نفر از بستگان آن دو خاندان رومئو تبعید می شود و در این ضمن پدر بی خبر ژولیت وسایل عروسی او را با یکی از نجبا فراهم می کند. ژولیت برای اجتناب از این عمل به راهنمایی یک راهب دارویی می نوشد که به خوابی مرگ آسا فرو رود و همه او را مرده تصور کنند تا رومئو از تبعید بازگردد و او را با خود به شهری دیگر ببرد. ولی رومئو با شیدن خبر مرگ ژولیت خود به شهر ورونا بازمی گردد و در کنار ژولیت با نوشیدن زهر جان می سپارد و ژولیت هم پس از بیدار شدن و مشاهده نعش محبوب خود با خنجر خودکشی می کند. پس از این واقعه سران دو خاندان، که فرزندان خود را در نتیجه خصومت از کف داده اند، دست از دشمنی بر می دارند و آشتی می کنند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما