loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رهیافتی نو در تبیین چرایی انقلاب اسلامی

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده الیاس شیخی

سال نشر : 1382

تعداد صفحات : 264

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

انقلاب اسلامی ایران یگانه انقلاب مردمی فراگیری است که نظام سیاسی برآمده از آن پا به قرن بیست و یکم می گذارد. اگر انقلاب اسلامی را یک پدیده خود پدیدار ندانیم اما فاقد نظریه انسجام یافته پیشینی است. در این حالت پوشاندن الگویی عقلانی به قامت تحولات آن و در نتیجه پیش بینی پذیر ساختن آن کاری به غایت دشوار و البته بسیار سودمند خواهد بود.
محقق در این کتاب می کوشد با ارائه تبیین جدیدی از این پدیده، حرکت تکاملی تولید نظریات پسینی انقلاب را تقویت کند و گامی در جهت شناخت عمیق تر یکی از جدی ترین تحولات اجتماعی جامعه ایران در عصر مدرن بردارد. رهیافت بدیلی در این کتاب در کنار رهیافت های کلاسیک و مدرن تبیین انقلاب اسلامی ارائه شده است، برخی از خلأهای تحصیلی نظریه های گذشته را جبران می کند، این زنجیره تکاملی تبیین، تا مادامی که نظام سیاسی برآمده از انقلاب حضور عملی دارد به پیش خواهد رفت اما هیچگاه به نقطه کشف حقیقت نهایی نخواهد رسید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما