loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شکونتلا

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده کالیداس

مترجم ایندو شیکهر

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 171

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 83520 10003022
31,000 29,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب شکونتلا، نمایشنامه ای سانسکریت و کهن، نوشته کالیداس است که داستان شکونتلا در حماسه مهاباراتا را دراماتیزه می کند. شخصیت اصلی داستان این نمایشنامه، دختری به نام شکونتلا است که در کودکی توسط والدینش رها می شود. شکونتلا پس از آن، در صومعه مردی پارسا به نام کانوا زندگی می کند و به بانویی زیبارو تبدیل می گردد. در حالی که کانوا و سایر پارسایان برای زیارت، صومعه را ترک کرده اند، پادشاه دوشیانت که برای شکار به جنگل آمده، به شکلی اتفاقی از صومعه گذر می کند و یک دل نه صد دل عاشق شکونتلا می شود. پادشاه با شکونتلا ازدواج می کند و روزی مجبور می شود برای رسیدگی به امور به پایتخت برود. او از همین روی، به شکونتلا حلقه ای می دهد تا به وقت وصال مجدد، آن را دوباره بازستاند. اما طی یک اتفاق، شکونتلا مورد لعن و نفرین قرار می گیرد و مسیر زندگی اش کاملاً دگرگون می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
بازدیدهای اخیر شما