loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ تمدن - جلد چهارم: عصر ایمان (بخش دوم)

1 (1)

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده ویل دورانت

مترجم ابوالقاسم طاهری

سال نشر : 1382

تعداد صفحات : 900

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

تاریخ تمدن نام مجموعه کتابی 11 جلدی است که ویل و آریل دورانت دربارهٔ تاریخ زندگی انسان از دوران پیش از تاریخ تا قرن هجدهم نوشته‌اند. این مجموعه ناتمام است.

دورانت می‌ خواست نگارش آن را تا تاریخ معاصر غرب ادامه دهند اما با مرگ هر دو، مجموعه تاریخ تمدن فقط تا جلد یازدهم که اختصاص به دوران ناپلئون دارد پیش رفت. در 6 جلد نخست این مجموعه نام ویل دورانت به عنوان نویسنده آمده است و آریل دورانت، همسرش ویراستار است ولی در جلدهای بعدی هر دو نویسنده هستند.

در بخش دوم از جلد چهارم این مجموعه که "اوج مسیحیت "نام گرفته سیر تحولات بین سال‌ های 1095 تا 1300 بررسی می ‌شود.

کتاب با جدول گاه‌ شماری آغاز شده، سپس این مباحث در آن درج می‌گردد: جنگ‌های صلیبی، انقلاب اقتصادی، بهبود اروپا، ایتالیای پیش از رنسانس، کلیسای کاتولیک روم، آغاز تفتیش افکار، رهبانان و فرا یارها، اخلاق و رسوم عالم مسیحی، رستاخیز هنرها، اوج کمال و رونق سبک گوتیک، موسیقی قرون وسطی، انتقال دانش، آبلار و ... .

کتاب با نتیجه‌ گیری از مباحث دو بخش جلد چهارم تحت عنوان «میراث قرون وسطی»، کتاب‌نامه متن انگلیسی، یادداشت‌های مولف به انگلیسی، نمایه کامل هر دو بخش جلد چهارم به پایان می‌رسد .در جلد چهارم تاریخ تمدن ویل دورانت، در واقع چند سده پایانی قرون وسطی و زمینه‌های رنسانس به بحث گذاشته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما