loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قصص الانبیا

4.5 (2)

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده ابواسحاق نیشابوری

تحقیق و تنظیم کتاب حبیب یغمایی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 490

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب «قصص‌ الانبیا» که در قرن پنجم تالیف شده، از متون اصیل و قدیم و از ذخایر گران ‌بهای زبان فارسی است و از لحاظ ترکیب عبارات لطیف و استفاده نویسنده از لغات صحیح فارسی ماخذی مستند و منبعی سرشار شمرده می‌ شود و نخستین بار است که با مقابله نسخ معتبر قدیمی به طبع می‌ رسد.
مولف این کتاب ارجمند، چنانکه در فهرست آمده، ابواسحق ابراهیم ‌بن منصور بن خلف النیسابوری است که متاسفانه از زندگی او اطلاع کافی در دست نیست. آن ‌چه محقق است، بنا بر تحقیقات دانشمندان، در اواخر قرن پنجم هجری می ‌زیسته است. کتاب قصص‌ الانبیا مشتمل است بر داستان‌ هایی از پیغامبران و برگزیدگان که ماخذ آن ‌ها در بسیاری از حکایات قرآن مجید است. موضوع داستان ‌ها چندان شیرین و گیرنده است که عموم خوانندگان از هر طبقه که باشند از مطالعه آن لذت می ‌برند و از انشای آن نیز که در نهایت زیبایی و لطف استواری است به سهم خود بهره می ‌اندوزند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما