loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه رسائل فلسفی کندی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

به گفته مورخان فلسفه، ابواسحاق کندی (185-252 ق) نخستین فیلسوف مهم جهان اسلام و دنیای عرب‌ زبان به شمار می ‌آید که در نشو و نمای زبان فلسفی و وضع اصطلاحات مناسب در قبال اصطلاحات فلسفی زبان‌ های یونانی و سریانی و تالیف رساله‌ های مستقل درباره موضوعات و مسائل گوناگون فلسفی و تنقیح و ویرایش آثار ترجمه شده به زبان عربی از زبان‌ های دیگر نقش بسزایی داشته است.
کندی در رسائل فلسفی خود، مباحث مختلفی هم ‌چون چیستی فلسفه و اقسام و اجزای آن، وحدت و کثرت تناهی و عدم تناهی جرم عالم، عقل‌ و معانی مختلف آن، ذات و صفات، باری ‌تعالی و چگونگی ارتباط جهان با خداوند را مطرح می‌ کند. او در بسیاری از این رساله ‌ها پس از ذکر وجوه و احتمالات گوناگون در مساله مورد بحث، ضمن ابطال سایر احتمالات و از طریق برهان خلف مدعای خود را به شیوه استدلال ریاضی اثبات می‌ کند. برخی از این رسائل، نخستین رساله مستقل در موضوع مورد بحث در تاریخ فلسفه اسلامی به شمار می‌ آیند و به لحاظ محتوا و روش از اهمیتی ویژه برخوردارند.

در مجموعه حاضر، رسائل فلسفی کندی به چاپ رسیده است و عنوان برخی از آن‌ ها عبارت است از: در فلسفه اولی، درباره حدود و رسوم اشیا، در چیستی آن‌ چه بدان نامتناهی گفته می‌ شود و ...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما