loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مطالعه موفق در هشت گام

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده علی اصغر پورشانظری

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 121

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

هم ‌زمان با پیشرفت علوم، شیوه ‌های سنتی آموزش نیز دچار تحول و دگرگونی شده‌ اند. درس مهارت‌ های مطالعه در شمار دروس و رشته ‌های نوینی است که در مراکز آموزشی، ابداع و بازنگری شده‌ است. در این درس برای بهبود یادگیری فراگیران اصولی را مطرح می‌ کنند تا بازده‌ فعالیت آن‌ ها افزایش یافته و در زمان کم ‌تری بتوانند اطلاعات بیش ‌تری را فرا گرفته و به کار بندند. مراحل هشت‌ گانه‌ موفقیت در مطالعه مشتمل بر سه موضوع اصلی مطالعه، یادگیری و عمل‌ کرد یا اجرا است. در شیوه‌ های نوین از فراگیر انتظار می ‌رود که علاوه بر مهارت مطالعه‌ شخصی، در مطالعات جمعی مثل بحث‌ های گروهی و سمینارها نیز توانمند باشد.

بر همین اساس نگارنده در کتاب حاضر ضمن پرداختن به اصول مطالعه‌ موفق در هشت گام و تاکید بر مهارت ‌های شخصی مطالعه به راهبردهای یادگیری و عرضه‌ مطالب نیز توجه دارد تا افراد بتوانند روش ‌های مطالعه و یادگیری خویش را بهبود بخشند. این هشت گام عبارت‌ اند از:
شیوه‌ یادگیری، روندهای یادگیری، سازمان ‌دهی زمان مطالعه، مهارت ‌های خواندن، یادداشت‌ برداری، راهبردهای تدریس و یادگیری، عرضه کردن مطلب، و مهارت‌ های امتحانی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما