loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقد تکوینی در هنر و ادبیات

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

نقد تکوینی، سرچشمه ها و فرایند زایش و تکوین یک اثر را مطالعه و بررسی میکند. به همین دلیل آن را «جنین شناسی» نیز نامیده اند از این رو، مطالعه تکوینی یک اثر، مطالعه آن اثر از آغاز پیدایش و تولد است و منتقد تکوینی میکوشد انواع متنهایی را که به نوعی به متن نهایی و آفرینش آن مربوط میشود، برای مطالعه گردآوری کند. این نقد، که متن در حال خلق و شکلگیری را مطالعه کرده و وارسی میکند، هم از قلمرو موضوعی وسیعی برخوردار است و آثار ادبی، هنری، فلسفی و علمی را شامل میشود و هم از جدیدترین دستاوردها و ابزارهای علمی و مدرن استفاده مینماید.
بخش نخست کتاب دربردارنده اطلاعات کلی درباره نقد تکوینی، اهداف آن، موضوع شناسی و پیکره مطالعاتی، و روش شناسی در نقد تکوینی است. در بخش دوم، تاریخچه نقد تکوینی و کاربرد آن در ادبیات بررسی میشود. نقد تکوینی در هنر، موضوع بخش سوم است. بخش پایانی نیز شامل نقد تکوینی و دیگر نقدهاست.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما