loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیره تربیتی پیامبران - دفتر پنجم: حضرت صالح علیه السلام

سلسله مباحث سمت خدا

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده محمدرضا عابدینی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 104

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 83991 10003022
50,000 45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

سیره تربیتی پیامبران، دفتر پنجم، حضرت صالح علیه السلام کتابی است که استاد محمدرضا عابدینی مباحث خود در برنامه سمت خدا را به رشته تحریر درآورده است.

انبیاء در اوج نقطه کمالی شان، هر کدام ظهوری از ظهورات انسان کامل محمدی (ص) بوده و همه آنها با هم در اوج کمالاتشان انگشت اشاره و آیه ای برای شناخت خداوند متعال و جلوه تمام و خلیفه مطلق او می باشند.

در دفتر پنجم از مجموعۀ سیرۀ تربیتی پیامبران، زندگی و سیرۀ حضرت صالح بررسی می ‌شود که حکایت او در قرآن کریم بر محور معجزه ‌ای است که خدای سبحان به تقاضای قومش به او عنایت فرمود. قرآن این معجزه و نشانه را ناقة الله معرفی می‌ کند که از دل کوه سخت خارج شد. انتساب خاص این شتر به خدای سبحان آن را نشانۀ آشکار الهی قرار داد و به همین جهت امام حسین‌ علیه ‌السلام در صحرای کربلا وقتی خون شش‌ ماهه ‌اش بر دستانش جاری می‌ شد عرض کرد: خدایا، خون این قربانی تشنه را در نشانۀ آشکار بودن، کمتر از شتر صالح قرار نده که ناقَةَ اللّهِ وَ سُقْیاها.

کتاب حاضر در سه فصل به بیان سیره تربیتی حضرت صالح (ع) پرداخته است.

فصل اول: حضرت صالح و قوم ثمود

فصل دوم: دوران نبوت صالح علیه السلام

فصل سوم: سرانجام قوم صالح علیه السلام
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما