loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مهدی (ع) فقرا: پژوهشی در جامعه شناسی فقر و انتظار

ناشر آرما

نویسنده فهیمه بهرامی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 270

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 83995 10003022
82,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مهم ترین پرسش های این کتاب این است که فقر چه تاثیری بر نگرش افراد به انتظار دارد و انتظار، چه نقشی در زندگی فقرا ایفا می‌ کند؟ آیا می ‌توان گفت فقرا به واقع منتظر ظهور مهدی علیه السلام هستند؟ تصور آنها نسبت مهدی علیه السلام و اتوپیایی که با آمدن او محقق خواهد شد چیست؟ ضمناً انتظار برای فقرا بیشتر با نقش مثبت و سازنده آن شناخته شده است یا با نقش منفی و محافظه کارانه آن؟
پرسش دیگر این است که سطح اطلاعات و شناخت آنان از مهدی موعود چقدر است؟ این اطلاعات چگونه به دست آمده و به عبارت دیگر، منبع شناخت آنان چیست؟
تلقی آنان از انتظار تا چه حد نزدیک به گفتمان مذهبی رسمی است و تا چه حد به گفتمان نواندیشی دینی و تا چه میزان برخاسته از نگرش توده ای و عامیانه؟ در نهایت اینکه انتظار در زندگی فقرا چه نمود عینی‌ ای دارد؟
کدام مناسک و آیین‌ های مذهبی در خصوص انتظار ظهور مهدی علیه السلام بیشتر در بین آنها رایج است و تا چه حد، فعالیت های اجتماعی به مثابه انتظار در میانشان وجود دارد؟
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما