loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گزارش طرح آسیب شناسی مردم سالاری دینی

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

کتاب حاضر در خصوص مردم ‌سالاری دینی و گزارش طرح آسیب ‌شناسی دینی، تهیه و گردآوری شده است. مؤلف در این اثر، به گردآوری و اولویت ‌بندی آسیب‌ ها پرداخته و این آسیب ‌ها را بر اساس شاخص‌ های هشت‌ گانه اولویت ‌بندی کرده است. سپس جدول تأثیرات متقاطع را تحلیل نموده و برخی آسیب‌ ها مانند مقدس شمردن نظام و کارگزاران و در نتیجه سلب امکان نقد آن ‌ها، تلقی کل ساختار نظام جمهوری اسلامی بر محور شخص ولی‌ فقیه را به بحث می‌ گذارد.
در این پژوهش یادآوری می‌ نماید که جایگاه حزب در نظام جمهوری اسلامی، واضح و روشن نیست.
در ادامه تحقیق حاضر به آسیب عدم پاسخگویی و مسئولیت ‌ناپذیری کارگزاران در قبال مردم اشاره و هژمونیک شدن یک قرائت از نظریه ولایت ‌فقیه و عدم بروز قرائت ‌های دیگر را مورد تجزیه ‌و تحلیل قرار می ‌دهد.
نویسنده در پایان نوشته پیش رو، عدم تبیین نسبیت حکومت دینی با مفاهیم تحدیدکننده قدرت حکومت را بیان و به برخی از حقوق بندی استفاده می ‌نماید. عدم پاسخگویی و مسئولیت ‌ناپذیری کارگزاران در قبال مردم به‌ عنوان یک آسیب جدی در این کتاب، از مباحث جدی و اساسی محسوب می‌ شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما