loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تصورهای اجتماعی تجدد

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده چارلز تیلور

مترجم فرهنگ رجایی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 274

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 84024 10003022
137,000 123,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب تصورهای اجتماعی تجدد تالیف چارلز تیلور و با ترجمه فرهنگ رجایی توسط انتشارات دانشگاه امام صادق منتشر شده است.

چارلز تیلور از انگشت شمار فیلسوفان بزرگ در دوران معاصر است که هم به پرسش های ابدی می پردازد و هم به مقولات روزمره اجتماع خود و جهان توجه دارد. از نظر روش، وی به صورتی مبتکرانه دو شیوه اندیشیدن فلسفی، یعنی تحلیلی (نگرش سنتی تر و تاکید بر خردورزی) را با قاره ای (نگرشی بر پدیدار شناسی و اگزیستنسیالیستی تاکید دارد که زادگاهش اکثرا در اروپای قاره ای بود) به طور کاربردی در هم آمیخته است.
مترجم این کتاب نیز دانشور علوم سیاسی در حوزه تخصصی نظریه های سیاسی و روابط بین الملل و استاد تمام دانشگاه کارلتون کاناداست. اهل کتاب با آثار تالیفی، ترجمه، مقالات و مصاحبه های وی آشنا هستند.

در کتاب حاضر نویسنده به توصیف وضع موجود انسان در غرب در چارچوب انگاره، جهان بینی و نظام ارزشی مفهوم تجدد می پردازد و در پی آن است که تبیینی منطقی از پدیدار شدن تصور اجتماعی مبتنی بر تجدد در غرب ارائه دهد. نگارنده این کتاب معتقد است که هر نظم اجتماعی بر تصوری از اجتماع مطلوب بنا شده است. برای تبیین این موضوع این کتاب از دو قسمت متمایز تشکیل شده است.

در روزگار ما مسئله تجدد را باید از زاویه ای تازه مطرح کرد:
آیا در اینجا با یک پدیده روبرو هستیم یا باید از چندگونگی تجدد صحبت کنیم؛ صیغه جمع منعکس کننده این واقعیت است که فرهنگ های دیگر به ویژه غیرغربی به شکل خاص خود متجدد شده اند، که نمی توان آن ها را با نظریه کلی، که در ابتدا با مورد غرب صورت بندی شد، به طور مناسب فهمید.
کتاب تصورهای اجتماعی تجدد این فرضیه را به بحث می گذارد که اگر ما از خود فهمی به یک تعریف واضح تر دست پیدا کنیم، که جزء شاکله تجدد است، خواهیم توانست به مقولات ریشه ای و معاصر تجدد وضوح و روشنایی ببخشیم. تجدد غربی در این نگرش از نوع خاصی از تصور اجتماعی جدانشدنی است و تفاوت میان تجددهای چندگانه امروز را می توان با این تصورهای گوناگون از جامعه فهمید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما