loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

همه فن حریف: این میدان همه فن حریفی می طلبد؛ سرگذشت یک کارآفرین ...

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 84164 10003022
65,000 58,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «همه فن حریف» برخلاف ضرب المثل «همه کاره و هیچ کاره»، راویِ کارآفرینی است که در حوزه‌ های مختلف ورود داشته، فناوری‌ های متنوعی را توسعه داده و در نهایت از پس آن ها به خوبی برآمده است.
فناورِ کتاب «همه فن حریف» از تولید دستگاه ساخت نانو پودر فلزی، که امری محال به نظر می‌ رسید کارش را شروع کرد؛ سَری به حوزه آب زد تا آب در دل خیلی‌ ها تکان نخورَد. آتش حوزه بعدی بود که در آن وارد شد اما باز هم دلش آرام و قرار نگرفت و شوق جستجو کردن، یافتن و کشف کردن باعث شد مدام به دنبال فناوری ‌های جدیدی بگردد و حتی آب را در آتش بریزد تا شاید دودش کمتر در چشم شهرها برود.
در این مسیر مهندس رخشا با شکست‌ ها، ناملایمات و سختی ‌های بسیاری روبرو شد اما از پای ننشت، ناامید نشد و به راهش ادامه داد تا در نهایت درهای موفقیت نه در داخل بلکه از چین و ماچین به روی او گشوده شد.
فناوری تصفیه آب خاص آقای رخشا از چین، فناوری بهبود سوختش از اندونزی و نانوپودر فلزی از آلمان سربرآورد تا در نهایت روی خوش زندگی هم به او رُخ نشان دهد. فناوری‌ هایی که مهندس رخشا توسعه داده در زمینه تصفیه آب، شیرین ‌سازی آب، تصفیه پساب صنعتی، بهبود احتراق سوخت و غیره کاربرد داشته و می‌ تواند علاوه بر کاهش هزینه‌ ها، به ارزآوری و کاهش وابستگی در برخی حوزه‌ ها منجر شود.

"کتاب همه فن حریف" داستان شکل‌ گیری شرکت «پیام‌ آوران نانوفناوری فردانگر» که در حوزه تصفیه آب و پساب و بهبود احتراق فعالیت می‌ کند را روایت می کند و توسط انتشارات الگونگار پیشرفت روانه بازار نشر شده است.

"وقتی در دانشگاه یا مدرسه فوتبال بازی میکردیم مدل من این بود که وقتی از زمین بازی عکس میگرفتند من را در همه عکسها میدیدند چون عادت داشتم در همه جا بدوم. الآن هم همینطور است. همه جا میدوم و منابع مالی همینطور میآید و میرود. از اینکه کار جدید و سختی را آغاز کنم واقعا خوشحال میشوم؛ حتی اگر پولی به دست نیاورم.»
اینها را مردی میگوید که دویدنهای کودکی اش در کوچه پس کوچه های گچساران، بخشی از شخصیتش را شکل داده است. حالا شرکتی که علیرضا رخشا ده سال به پایش دویده است، به منبعی از فناوریهای حوزه تصفیه آب و بهبود احتراق تبدیل شده است.
و این را اهالی جغرافیا میدانند که گچساران را به دلیل داشتن منابع «آبی» فراوان، و نیز بزرگترین سفره «نفتی» ایران، سرزمین آب و آتش میگویند؛ که آب، سرد است و آتش، گرم. و در این سخن، مرادیست پرمعنا."
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

سید امیرحسین نیکوکار

این کتاب 200 صفحه ای را در یک روز مطالعه کردم و این خود نشان دهنده داستان جذاب و آموزنده آن است. مطالعه داستان تلاشهای یک شرکت دانش بنیان ایرانی و مسیر طی شده برای کسب چند فناوری کلیدی، حاوی درسها و نکات آموزنده بسیاری برای من بود. موفقیت این شرکت در کسب 4 فناوری مهم که در ابعاد بین المللی اهمیت دارد و متاسفانه عدم استقبال از آنها در کشور و راههایی که برای حل مشکلات شان طی کرده اند برای افراد علاقمند به حوزه کارآفرینی و کسب و کار بسیار مفید است.
تیم نویسنده کتاب، تجربیات دیگری هم در زمینه نوشتن کتابهای با موضوع مشابه دارند که به وضوح می توان پختگی و تکامل را در قلم و بیان و روایت آنها مشاهده کرد. ضمن تشکر و آرزوی موفقیت برایشان، مطالعه سایر کتاب های ایشان هم سودمند است.

1 بهمن 1399

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما