loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هوش هیجانی برای مدیران پروژه: مهارت های ارتباطی برای موفقیت مدیران پروژه

ناشر آریانا قلم

نویسنده آنتونی سی. مرسینو

مترجم علی محمد گودرزی | شیرین ناظرزاده

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 288

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 84181 10003022
224,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مدیریت پروژه عبارت است از انجام دادن کارها از طریق دیگران. همگی ما به عنوان مدیران پروژه برای موفقیت به یکدیگر وابسته‌ایم. به منظور بدست آوردن هر نتیجه چشمگیر، ما به یک گروه نیاز داریم. پروژه های بزرگ و مهم معمولاً به تیم های بزرگ و موثر و هم چنین یک مدیر پروژه تاثیرگذار نیاز دارند.

پیشرفت به عنوان یک مدیر پروژه نیازمند درک و تسلط بر مفهوم هوش هیجانی است. مدیرانی که بر هوش هیجانی تسلط دارند، می توانند حرفه خود را از طریق گرفتن و تحویل دادن مدام پروژه های بزرگتر و مهم‌تر ارتقا دهند. در واقع، موفقیت در پروژه های بزرگ و پیچیده عمدتاً به سطح هوش هیجانی مدیر پروژه بستگی دارد.

مدیرانی که در هوش هیجانی مهارت دارند، از مدیران دیگر متمایز می‌شوند. آن‌ها قادر خواهند بود با تعداد افراد و گروه‌های یکسان نتایج بهتری را به دست آورند. آن‌ها در حرفه خود به حد عالی می‌رسند و از خود و روابط خود با دیگران رضایت بیشتری خواهند داشت.

در ایران نیز تاکنون کتابهای مختلفی در زمینه مدیریت پروژه منتشر شده است . هدف بیشتر این کتابها، کمک به مدیران و کارشناسان پروژه‌ها یا سازمانهای پروژه‌محور در تعریف و اجرای بهتر پروژه‌ها میباشد. این کتابها ابزارهای مختلفی را به مدیران پروژه معرفی میکنند تا بتوانند زمان، هزینه، کیفیت، ریسک و سایر ابعاد پروژه‌ها را بهتر مدیریت کنند. اما در این کتابها کمتر به احساسات، عواطف و روابط مدیران پروژه پرداخته شده است. حال آنکه این موضوعات سهم بسیار مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت پروژه دارند.

هر پروژه‌ای در طول حیات خود با مسائل و چالش‌های متعددی روبه رو می‌شود که عبور از آنها نیازمند همدلی، انسجام، تشویق به حرکت و سختکوشی نه تنها اعضای تیم پروژه، بلکه نیازمند همراهی و همدلی سایر ذینفعان و حامیان پروژه است. به ویژه در مدیریت نیروی کار ایرانی این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
از این رو مدیران پروژه‌ای قادرند توان و قابلیت بالای تیم پروژه خود را در طول حیات پروژه حفظ کنند که توان درک احساسات و عواطف خود و دیگران را به خوبی داشته باشند و بتوانند روابط شایسته و مناسبی با دیگران ایجاد کنند.

کتاب هوش هیجانی برای مدیران پروژه با رویکردی کاملاً کاربردی توسط آنتونی سی مرسینو نوشته شده است. این کتاب سرشار از نکته‌های کلیدی در روابط با افراد است و علاوه بر مدیران پروژه برای تمامی مدیران و کارشناسان حوز‌ه‌های مختلف می‌تواند مفید باشد.

نقطه شروع برای به کار بردن هوش هیجانی در مدیریت پروژه زمانی است که ما می پذیریم مدیریت پروژه عبارت است از انجام دادن کارها از طریق دیگران.
همگی ما به عنوان مدیران پروژه برای موفقیت به یکدیگر وابسته‌ایم. به منظور بدست آوردن هر نتیجه چشمگیر، ما به یک گروه نیاز داریم.
پروژه‌های بزرگ و مهم معمولاً به تیم‌های بزرگ و موثر و هم چنین یک مدیر پروژه تاثیرگذار نیاز دارند.
پیشرفت به عنوان یک مدیر پروژه نیازمند درک و تسلط بر مفهوم هوش هیجانی است. بله، تسلط بر هوش هیجانی! مدیرانی که بر هوش هیجانی تسلط دارند، می توانند حرفه خود را از طریق گرفتن و تحویل دادن مدام پروژه های بزرگ‌تر و مهم‌تر ارتقا دهند. در واقع، موفقیت در پروژه‌های بزرگ و پیچیده عمدتا به سطح هوش هیجانی مدیر پروژه بستگی دارد. مدیرانی که در هوش هیجانی مهارت دارند، قادرند با تعداد افراد و گروه‌های یکسان نتایج بهتری را به دست آورند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما