loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رهایی بخشی مطالعات فرهنگی

ناشر موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی

نویسنده محمد رضایی

ویراستار معصومه احمدی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 212

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 84268 10003022
96,000 91,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب با چالش هایی آغاز می شود که امروزه مفهوم پایه ای جامعه و نظریه جامعه‌شناسی با آن روبه رو است. در جستجو برای پاسخی به این چالش ها، ایده چرخش فرهنگی و اهمیت آن برای فهم نزاع میان امر اجتماعی و امر نشانه ای، و زایش مطالعات فرهنگی پیش نهاده شد.
اما داستان مطالعات فرهنگی در این کتاب از زاویه خاصی بازگفته می شود: از منظر این پرسش که مطالعات فرهنگی چگونه می‌تواند به دانشی مؤثر در بهبود زندگی انسانی تبدیل شود؟ «سیاست رهایی‌بخش» مفهوم محوری در جستجوی پاسخ‌های ممکن است که به سامانه‌های نظری و عملی گوناگون برای تغییر در جوامع انسانی، به‌سوی زندگی بهتر و انسانی‌تر اشاره دارد. از آنجا که زمینه مندی ویژگی پایه ای این دانش است، کتاب با طرح پرسش های ویژه در پی کاربست مطالعات فرهنگی در ایران است.
از همین رو دو پرسش مهم به بحث گذاشته شد: چگونه مطالعات فرهنگی به تولید داده‌هایی زمینه‌محور منجر می‌شود تا بتواند درکی ایرانی و کلی (منحصربه‌فرد و درعین‌حال، جامع و پیچیده) از واقعیت اجتماعی تام و وضعیت جامعه ایرانی به دست دهد؟ چگونه چنین درکی از جامعه با تغییرات در زندگی روزمرۀ مردم پیوند می‌خورد؟
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما