loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

امید اجتماعی: چیستی، وضعیت و سبب شناسی

ناشر موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی

نویسنده هادی خانیکی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 588

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 84312 10003022
266,000 252,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «امید اجتماعی؛ چیستی، وضعیت و سبب شناسی» مجموعه مقالات و سخنرانی های ارائه شده در همایش امید اجتماعی است که امید می رود نقطه شروعی بر عزم اجتماعی متاثر از امید اجتماعی باشد.

تاریخ چند هزار ساله ایران، تاریخ فراز و فرود امید بوده است. روحیه امیدواری و تلاش برای بهبود وضعیت با بهره‌گیری از فرصت‌ها و داشته‌های فرهنگی-بومی-دینی، بهترین تکیه‌گاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش توسعه اجتماعی است. بدون امید اجتماعی، امکان استفاده از پتانسیل‌ها و بالفعل کردن آنها وجود نخواهد داشت. نتظار می‌رود با افزایش امید اجتماعی، جامعه از حالت خمودگی و انفعال خارج شود و از کوچک‌ترین روزنه‌ها برای بهبود وضعیت استفاده نماید.

کتاب شامل 5 فصل است که 4 فصل آن به دو بخش مقالات و سخنرانی‌ها تقسیم شده و فصل پنجم به کارگاه‌های امید اجتماعی می‌پردازد.
فصل اول: چیستی امید اجتماعی
فصل دوم: وضعیت امید اجتماعی در ایران
فصل سوم: سیاست و امید
فصل چهارم: سبب شناسی امید اجتماعی
فصل پنجم: آنچه در کارگاه‌های امید گفته شد

در مقدمه این کتاب آمده است: می‌توان گفت خلق فرصت‌های نو و ابداع شیوه‌های نوین برای ایجاد تغییر در نگرش‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با هدف تقویت امید اجتماعی می‌تواند راه‌حل برون‌رفت از یأس اجتماعی باشد، زیرا تجربه نشان داده است که در بخش‌هایی که توانمندسازی صورت می‌گیرد، جامعه شیوه‌های حل مسائل خود را پیدا می‌کند.
به این منظور ابتدا باید صورت‌بندی دقیق و علمی نسبت به مسأله ارائه داد و چیستی و چرایی و چگونگی امید اجتماعی در ایران را بررسی نمود.
با این انگیزه در اردیبهشت ماه 1396 پس از بحث و تبادل نظر در ارتباط با مهم‌ترین مسائل اجتماعی روز ایران، به امید اجتماعی پرداختیم.
برای این مهم، از انجمن‌های علمی و حرفه‌ای و صاحب‌نظران در حوزه‌های گوناگون نظری برای اندیشیدن و تحقیق پیرامون چهارمحور اصلی موضوع: «تبیین چیستی»، «وضعیت»، «سبب شناسی» و «راهکارها و سیاست‌های امید اجتماعی» دعوت به‌عمل آمد که خوشبختانه اجماع ارجمندی از اندیشمندان بر مدار امید شکل گرفت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما