loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

در مسیر احیای آثار حکیم ابونصر فارابی

ناشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نویسنده اکبر اسد علیزاده

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 340

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 84383 10003022
100,000 90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

آثار حکیم ابونصر فارابی در نزد علمای اسلامی و غیراسلامی از منابع دست اول علوم نظری، سیاسی و اجتماعی است. بر اهل فن پوشیده نیست که نوشته‌های این عالم فرزانه پر از ابداعات و نکات علمی در ابعاد مختلف فلسفی، کلامی، منطقی، سیاسی، اخلاقی، هنری و ... است. آشتی میان حکمت و شریعت، عقل و دین، اخلاق و سیاست و اعتقاد به ولایت مطلقه حاکم و امام از ویژگی‌های آثار فارابی است.
با این وصف تا کنون آن‌طورکه باید آثار این فیلسوف عظیم‌القدر با تحقیق و تصحیح مناسب به زیور طبع آراسته نشده و هنوز برخی از رسائل مهم او در دسترس جویندگان قرار نگرفته است؛ لذا شایسته است تمام آثار این فیلسوف بزرگ اسلام با نسخه‌شناسی دقیق و همه‌جانبه و تحقیق مناسب در یک مجموعه کامل آماده‌سازی و عرضه شود.کتاب پیش رو در صدد معرفی طرح پژوهشی موسوعه حکیم ابونصر فارابی و بیان مراحل و شیوه‌های پژوهشی آن و گزارشی مختصر از سایر فعالیت‌های پژوهشی این مرکز است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما