loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مراد و مقصود از دانشگاه چیست؟

مجموعه فلسفه دانشگاه 2

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 84417 10003022
158,000 150,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در فصل اول که بخش اصلی کتاب است، بحث با ارائه طرحی از جایگاه دانشگاه‌ها در جوامع مدرن آغاز شده که در فصل دوم با نگاه مختصری به تاریخ زیربنای جایگاه کنونی دانشگاه در بریتانیا پی گرفته می‌شود.

در فصل سوم، از طریق گفت‌وگویی با متن کلاسیک «جان هنری نیومن»، ایده دانشگاه، به بررسی مناسبات میان ایده‌آل «آموزش لیبرال» با آرمان بسط فهم انسانی می‌پردازد.

فصل چهارم مباحث را پیشتر برده و به‌ شکل خاص بر ماهیت و نقش علوم انسانی تمرکز می‌کند؛ البته روشن است که نه به این دلیل که مؤلف معتقد باشد علوم انسانی در دانشگاه نقشی محوری‌تر نسبت به علوم طبیعی و اجتماعی دارد؛ بلکه تاحدی به این دلیل که ماهیت و ارزش آن‌ها نسبت به رشته‌های حوزه علوم [طبیعی] کمتر از حد لازم درک شده است و تاحدی به این دلیل که با رشته‌های علوم انسانی آشناتر است.

سپس در فصل پنجم، ویژگی‌های غالب کارکردهای دانشگاه امروز بررسی می‌شود.

در بخش دوم کتاب با ارائه چند مثال، مؤلف استراتژی متفاوتی را بر مبنای فرصتی که شیوه نقد سیاست رسمی اتخاذشده درباره دانشگاه‌ها در سال‌های اخیر، می‌تواند برای تزریق شناختی مناسب‌تر از اهداف و ماهیت دانشگاه‌ها به گفتمان عمومی فراهم کند، در پیش می‌گیرد.
فصول گنجانده‌شده در بخش دوم موجزتر، هجوآمیزتر و موقعیت‌محورتر هستند. این فصول تلاش‌هایی برای وارد کردن ملاحظات کلان‌تر، موضوعی و جهت‌داری که در بخش اول تشریح شدند؛ به مباحث جاری حول دانشگاه هستند. این فصول که الزاما به شیوه اپیزودی نگاشته شده‌اند، شاهدی بر این شیوه‌ هستند که دولت‌های متوالی، از هر یک از احزاب، دستورالعمل اقتصادمحور فزآینده‌ای را طی دو دهه گذشته بر دانشگاه تحمیل کرده‌اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما