loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پرواز با بال مگس: درنگی «فقه الحدیثانه» در ماجرای «اشکی به اندازه بال مگس»

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده سید علی اصغر علوی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 148

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 84431 10003022
25,000 22,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

روایت مشهوری با این مضمون که: «هر کس برای امام حسین (ع) به اندازه بال مگسی اشک بریزد گناهانش بخشیده می‌شود» دستمایه پژوهشی برای سیدعلی‌اصغر علوی شده است که کتاب‌های زیادی با موضوع عاشورا دارد. وی در این کتاب به سه پرسش اساسی در مورد این روایت «چرا مگس؟»، «چرا بال مگس؟» و «چرا اشکی به اندازه بال مگس؟» پاسخی عالمانه و پژوهشانه می‌دهد.

نویسنده در مورد علت نگارش این کتاب می‌گوید:
«سال 1437 در هیاهوی شهرآشوب حماسة اربعین اباعبدالله ع، به دنبال رزق روضه‌ای در کوچه پس کوچه‌های شهر آروزها، کربلا، بودم که دست تقدیر برای خلوت و اشک گوشه‌ای فراهم کرد؛ در حالی‌که موسی‌وار «ثمّ تولی الی الظلّ فقال ربِ انی لما أنزلتَ الی من خیرٍ فقیرٌ» حال و قالی بود که آن دم می‌گذشت ... تا آنکه کلامی دل‌نشین از دل موکبی برای این مستمعش پرسشی شگفت و البته قدیمی را تازه کرد و آن رمز و راز این روایت بود: «کسی که یادی از حضرت حسین علی(ع) نزدش بشود و از چشمش به مقدار بال مگس اشک خارج شود، اجر او بر خداست و حق تعالی به کمتر از بهشت برای او راضی نیست»

این سوال و بیان چند نکته درباره آن، مانند جرعه‌های زلالی بود که جان تشنه و زمین ترک خورده ذهن محقق را طراوت می‌بخشید تا به پشتوانه آن، اندیشه‌ای نو در جان پژوهشگر عاشورا شکفتن گیرد و اسرار بال مگس را در این روایت دوباره و دوباره جست و جو کند ...»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما