loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسفه علم روان شناسی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 84527 10003022
85,000 80,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

فلسفه‌ علم ‌روانشناسی، به ‌عنوان یکی از شاخه‌ های فلسفه علم و فلسفه علوم انسانی، به‌ ویژه برای دانش‌ پژوهان و علاقه ‌مندان حوزه دانشی روانشناسی ضرورت دارد.
افزون بر نیل به توانایی و کسب دانش و مهارت در رویکرد کلی و یکپارچه به دانش روانشناسی، فهم عمیق ‌تر موضوع، هدف، روش، قلمرو، تبیین، پس‌ زمینه ‌های تاریخی و فلسفی و حتی مفاهیم اساسی در روان ‌شناسی همگی می‌ تواند از مباحث فلسفه‌ علم روان‌ شناسی باشد.

با توجه به اینکه فلسفه علم ‌روانشناسی، معرفتی درجه دوم و موضوع آن، خودِ دانش روانشناسی است، روش ما در این کتاب در هر فصل و جستار سه مرحله دارد:
1. ابتدا جستجوی آن مورد در متون و منابع روان ‌شناسی به حدی که تصور نسبتاً روشن و جامعی از آن مسئله در متون روانشناسی و در نزد روان‌ شناسان به دست آید؛
2. بررسی فلسفی آن مسئله یا موضوع در فلسفه علم، فلسفه علوم انسانی و سپس در متون فلسفه روانشناسی؛
3. براساس فلسفه اسلامی و منابع آن، نقادی و رویکرد انتقادی به مباحث داشته، یا درصدد استخراج آرا و دیدگاه ‌های فیلسوفان مسلمان در این مسئله برآمده ‌ایم.

ساختار کتاب براساس مهم ‌ترین سرفصل‌ های مورد نیاز دانش‌ پژوهان در این حوزه طراحی شده و فصول کتاب عبارت است از:
کلیات، پس‌ زمینه‌ های تاریخی فلسفه روان ‌‍شناسی، چیستی روان ‌شناسی، روش ‌شناسی در علوم تجربی، روش پژوهش در روان‌ شناسی، تبیین در روان ‌شناسی، مفاهیم اساسی در روان ‌شناسی: هشیاری و هیجان.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما