loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی وضعیت دینداری دانشجویان: مقایسه تطبیقی موج اول و دوم پیمایش دینداری در ایران (1389 - 1395)

پیمایش های جامعه دانشگاهی 8

ناشر موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی

نویسنده زینب حسن پور

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 86

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در مقدمه فصل اول این پژوهش آمده است: در سال‌های اخیر هشدارهایی از سوی مسئولان و سیاستگذاران فرهنگی و سیاسی در زمینه کاهش میزان دینداری دانشجویان و در سطحی وسیع‌تر، دین گریزی در دانشگاه‌ها مطرح شده است که منجر به طرح مباحثی مهم از سوی محققان در زمینه توجه به دینداری در دانشگاه‌ها و تدوین برنامه‌هایی در زمینه اعتلای دینداری ایشان گردیده است.

مولف یادآوری می‌کند: بررسی روندهای دینداری در مطالعات و پژوهش‌های انجام گرفته حاکی از آن است که میزان پایبندی دانشجویان به مبانی و اصول دینی همچنان در حد بالایی است(سراج زاده و جواهری، 1380؛ توسلی و مرشدی، 1385؛ میرزائی، 1390، زارع و هاشمی، 1394) که البته در سال‌های اخیر با فراز و فرودهایی به خصوص در برخی ابعاد دینداری همراه بوده است.

در ادامه هدف این پیمایش را چنین بیان می‌کند: نکته مهم در مواجهه با چنین وضعیتی بررسی وضعیت موجود دینداری دانشجویان در ابعاد گوناگون و مقایسه‌هایی مبتنی بر بررسی فاصله دینداری دانشجویان با جامعه و روند تغییرات در ادوار گذشته می‌باشد. لذا ارائه مباحثی در زمینه دینداری بدون توجه به ابعاد مختلف آن و بررسی روندها، بحثی ناقص خواهد بود. بر این اساس هدف مطالعه پیش رو ارائه تصویری از وضعیت دینداری دانشجویان و مقایسه های تطبیقی میان دینداری دانشجویان و سایر افراد جامعه و نشان دادن روند دینداری در ابعاد گوناگون جهت دستیابی به شناختی بی واسطه وصحیح از وضعیت دینداری دانشجویان است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما