loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

موسی

ناشر ققنوس

نویسنده گرهارت فون‌ راد

مترجم فاطمه صبائی | محمد صبائی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 112

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

گرهارت ‌فون ‌راد از عالمانِ ارجمندِ الهیاتِ عهد عتیق است. او در کتاب مختصر و مفید موسی، نمایی روشنگر از الهیات یهودی ارائه می‌ دهد. فون ‌راد از رهگذر معرفی حیات و خدمت موسی به مسئلۀ بزرگ ‌تری می ‌پردازد و آن رابطۀ یهوه با قوم اسرائیل و غایتی است که برای ایشان در نظر می‌ گیرد. این کتاب نشان می‌ دهد که شناخت موسی با شناخت دین و تاریخ قوم اسرائیل در هم تنیده است؛ زیرا یهوه نخست بر موسی بود که خویش را مکشوف کرد، به او بود که فرامینش را عطا کرد، و به هدایت او بود که قومش را از مصر، سرزمینِ رنج و بردگی، بیرون آورد و هر سۀ این ‌ها ارکان و وقایعِ سرنوشت‌ سازِ دین و تاریخ قوم اسرائیل به شمار می ‌آیند.

خوانندۀ این کتاب در می‌ یابد که حیات و خدمت موسی جزئی جدایی‌ ناپذیر از نقشۀ کلّی خدا برای قوم اسرائیل است و بر این اساس ارزش و اهمیت آن‌ ها اولاً و اساساً در کُلیَّت اهداف نجات‌ بخشانه ‌ای است که یهوه برای قوم در نظر دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما