loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سرمایه اجتماعی دانشجویان (1384 و 1393): یافته های پیمایش سرمایه اجتماعی ایرانیان، موج اول و دوم

پیمایش جامعه دانشگاهی 7

ناشر موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی

نویسنده غلامرضا غفاری

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 716

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در مقدمه این پژوهش آمده است: سنجش سازه سرمایه اجتماعی هم به دلیل چندبعدی و چندسطحی‌بودن و هم تحت پوشش قرار‌دادنِ افراد و جمعیت‌های متنوع، کار دشوار و سختی است. باوجوداین، امروزه در بیشتر کشورهای جهان، شاهد سنجش این سرمایه در مقیاس‌های ملی، منطقه‌ای، محلی و نیز در جمعیت‌های معین هستیم. مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهند، به تناسب طرح مفهومی ـ نظری اختیارشده و مهم‌تر از آن قلمرو و سطحی که در آن سنجش انجام می‌شود، در چهارچوب سنت‌های کمّی و کیفی، روش‌ها و شیوه‌های سنجشی مختلفی را طرح و پیشنهاد کرده‌اند که هرکدام الزام‌ها و قوت‌های خود را دارند.

نویسنده در ادامه یادآور می‌شود: در این گزارش تصویری از سرمایه اجتماعی جمعیت دانشجویی در قالب دو بخش ارائه شده است. در بخش نخست مقایسه وضعیت سرمایه اجتماعی دانشجویان با جمعیت غیر‌دانشجویی، بر مبنای داده‌های پیمایش ملی سرمایه اجتماعی ارائه شه است که در سال 1393 به سفارش شورای اجتماعی کشور اجرا شده بود. در بخش دوم مقایسه وضعیت سرمایه اجتماعی دانشجویان در سال 1393 با وضعیت سرمایه اجتماعی دانشجویان در پیمایش سرمایه اجتماعی سال 1384 ارائه شده است. در این مقایسه، حجم جمعیت دانشجویی مورد بررسی برای هرکدام از دو سال 1384 و 1393 برابر با 1072 نفر است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما