loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هابرماس و روشنفکران ایرانی

ناشر طرح نقد

نویسنده علی پایا | محمدامین قانعی راد

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 504

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

روشنفکران ایرانی در تکاپو برای حل مسائلی که از مشروطه تاکنون با آن دست و پنجه نرم می کرده اند از آثار و آراء متفکران غربی بهره جسته اند و از آنان متأثر بوده اند. یکی از مهمترین متفکران برجسته در غرب یورگن هابرماس، فیلسوف و جامعه شناس آلمانی است. آثار و اندیشه های هابرماس در کشورهای مختلف محل استفاده و رجوع بوده است، در ایران نیز شماری از روشنفکران معاصر ایرانی با تأثیر گرفتن از اندیشه های متفکر آلمانی موضوعاتی بحث انگیز را در جامعۀ روشنفکری ایران طرح کرده اند.

مطالعۀ کنونی از طریق گفت و گو با روشنفکران بنام و شناخته شدۀ ایرانی، میزان تأثیر و نفوذ و همچنین تنوع و چگونگی و عمق اندیشه های هابرماس در فضای روشنفکری ایران را در معرض نگاه و داوری خواننده قرار می دهد.

این پژوهش منحصر به فرد در حوزۀ مطالعات فرهنگی، پنجره ای به روی شناخت وضعیت کنونی روشنفکران ایرانی و مسائل و دغدغه هایشان می گشاید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما