loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

برادری

ناشر شباویز

نویسنده استیفن نایت

مترجم فیروزه خلعت بری

سال نشر : 1369

تعداد صفحات : 396

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

برادری، اثر بی طرفانه ای از استیفن نایت؛ تاریخچه فراماسونری یک جامعه پنهانی است که در بریتانیا شکل گرفت. در تقویم ماسونری که بر اساس محاسبات اسقف اعظم آسشو در قرن 17 تدوین شد آمده که فراماسونری باید در 4000 سال پیش از میلاد مسیح شکل گرفته باشد. فراماسونری در ابتدا جنبشی لیبرال بوده‌ است که مبتنی بر باز تولید اندیشه‌ های گنوستیک در دوران پس از اصلاحات در اروپا بوده ‌است. فراماسون‌ ها با شعار «برابری، مساوات، برادری» نقش بزرگی در انقلاب ‌های بزرگ معاصر مانند انقلاب امریکا علیه استعمار انگلیس، انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب مشروطیت ایران و جنبش انقلابی بر ضد استعمار اسپانیا در امریکای جنوبی داشته‌ است.



عقاید لیبرال جنبش فراماسونری باعث واکنش‌ های مذهبیان و محافظه ‌کاران، گروه‌ های بنیادگرا، مذهبیون بنیادگرا و ملی‌ گرایان شده‌ است. همچنین مخالفت با نظام طبقاتی کشیشی مسیحیت، باعث دشمنی کلیسای کاتولیک روم با فراماسونری شده ‌است. این گروه‌ ها فراماسونری را جنبشی الحادی و شیطانی معرفی می‌ کنند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
بازدیدهای اخیر شما