loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آشنایی با هنر پرمایه نوشتن (بر اساس مفاهیم و اصول تفکر انتقادی)

ناشر اختران

نویسنده ریچارد پل | لیندا الدر

مترجم پیام یزدانی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 92

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

اینکه دانش‌ آموزان و دانشجویان نویسندگان ضعیفی‌ هستند علتش این نیست که نمی‌ توانند خوب نوشتن را یاد بگیرند؛ بلکه به این دلیل است که هیچ ‌وقت مبانی درست نوشتن را نیاموخته ‌اند. چیزی که کم دارند انضباط فکری است و راهبردهایی برای بهبود نگارش. چرا؟ چون آموزگاران خودشان هم نگرش روشنی در مورد ارتباط میان نوشتن و آموختن ندارند، و از طرف دیگر نگران وقتی هستند که باید صرف ارزیابی و نمره دادن به تکالیف نوشتنی بکنند. اما با درک مفاهیم اصلی تفکر انتقادی می‌ توان برای این دو مشکل راه‌ حلی یافت، یعنی:

1) نظریه ‌ای که درست نوشتن و درست اندیشیدن را به کسب دانش پیوند بزند،
و 2) روشی برای طراحی تکالیف نوشتنی، طوری که لازم نباشد مدرس تک ‌تک آن‌ ها را تصحیح کند.
پرورش مهارت‌ های نگارشی، مانند همه‌ مهارت ‌های فکری دیگر، تنها به‌ واسطه‌ نظریه‌ درست و ممارست پیوسته میسر می‌ شود. اگر درس‌ آموزان رابطه‌ میان آموختن و نوشتن را بفهمند، و تمرین مداوم نوشتن با استفاده از تمهیدات تفکر انتقادی را جدی بگیرند، آنگاه می ‌توانند محتواهای درسی را عمیق ‌تر و عمیق ‌تر درک کنند و به‌ تدریج توانایی‌ شان را در انتقال اندیشه‌ های مهم به دیگران بهبود بخشند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما