loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

با کاروان شعر فارسی

شعرخوانی شاعران غیرایرانی، در محضر حضرت آیت‌ الله العظمی خامنه ‌ای (مد ظله ‌العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی

ناشر انقلاب اسلامی

گردآورنده کتاب محمدحسن مقیسه

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 250

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 85217 10003022
28,000 25,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب که با مقدمه ‌ای ادبی از دکتر علیرضا قزوه و با گفتاری علمی و به کوشش دکتر محمدحسن مقیسه تدوین شده است، برای اوّلین بار به معرفی 40 شاعر غیر ایرانی می‌ پردازد که در شبهای نیمه‌ ماه مبارک رمضان در حسینیّه‌ امام خمینی (قدّس ‌سّره‌ الشّریف) و در محضر رهبر هنرمند و دُرشناش شعر، به زبان شیرین فارسی به شعرخوانی پرداخته ‌اند.

در این کتاب، علاوه بر آشنایی مختصر با پیشینه، کارکرد و ویژگی‌ های زبان فارسی، با زندگینامه، آثار علمی و فعّالیّت ‌های ادبی و فرهنگی شاعران آشنا می ‌شویم و می ‌توانیم به آرائ راهیانه و سرشار از معرفت رهبر معظّم انقلاب اسلامی در نقد اشعار قرائت شده نیز دست یابیم.

آنچه از "با کاروان شعر فارسی" می ‌آموزیم، اهتمام رهبر حکیم انقلاب اسلامی است به شعر، به عنوان یکی از هنرهای کهن، کارا، بروز و فاخر است که در جان و جهان ایرانیان و دوستداران غیرایرانی زبان فارسی عمیقا رسوخ یافته و جا دارد که از آن در راه نشر معارف اسلامی و اخلاق انسانی بهره ‌برداری گردد.

همچنین در این کتاب، با همّت بلیغ رهبری در خصوص گسترش زبان غنی و سرشار از حکمت فارسی آشنا میشویم؛ زبانی که در روزگارانی نه چندان دور، بخش بزرگی از کشورهای پیرامونی ایران اسلامی را در زیر پَر دانایی و سایه‌ مهربانی خویش گرفته بود و هم اکنون نیز زبان دوم جهان اسلام است و دارای ریشه ‌ها و زمینه ‌های عریق و قوی در آسیای میانه، شبه قاره و بسیاری از نقاط دیگر و مستعد و شایسته‌ شکوفایی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما