loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آنچه خود گفت: روایت امام موسی صدر از زندگی و اندیشه ‌های خود

ناشر موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر

مترجم مهدی فرخیان

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 97

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 85411 10003022
85,000 80,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

"آنچه خود گفت" روایت امام موسی صدر از زندگی و اندیشه‌ هایش است که با ترجمۀ مهدی فرخیان منتشر شده است.

این کتاب شامل متن مصاحبه‌ 110 دقیقه‌ ای است که امام موسی صدر در نیمه دوم دهه هفتاد میلادی با خانم مونا مکّی انجام داده است.

هدف مونا مکّی از این مصاحبه، نوشتن پایان ‌نامه کارشناسی ارشد خود درباره امام و شیعیان بوده است. امام در این مصاحبه از خانواده و کودکی و تحصیلات حوزوی و دانشگاهی و هجرت به لبنان و وضعیت آن زمان ایران و لبنان و تلاش‌ ها و اقدامات و دستاوردهای خود سخن می‌ گوید.

این مصاحبه حدوداً یک سال پیش از ربودن امام در لیبی یعنی دقیقاً در کوران چالش ‌های ایشان برای ساختن لبنانی نو و به دور از فرقه‌ گرایی ضبط شده است.

از همین رو، منبعی ارزشمند و معتبر برای تحقیق به حساب می‌ آید؛ چون امام در این گفت‌ و گو از اندیشه و دیدگاه ‌های خود، برنامه ‌ریزی و تلاش همه جانبه برای ساختن جامعه و توانمندسازی شیعیان و تعایش و زندگی و همکاری ادیان و فرقه‌ های مختلف و نیز رفع حرمان و بی سوادی و تبعیض گفته است.

مرکز الإمام السید موسی الصدر للأبحاث و الدراسات در بیروت پس از مکتوب سازی این مصاحبه و افزودن مجموعه ‌ای از تصاویر، آن را در قالب کتابی با عنوان "کلمه هو قائلها" در سال 2019 منتشر کرد و حال ترجمه فارسی آن با عنوان "آنچه خود گفت" در مؤسسهٔ تهران منتشر شده است.

آنچه خود گفت؛ سند محکم و دقیق برای درک ساختار و شالوده های رهبری امام صدر است.

مطالعه این کتاب ما را با مبانی و راهبرد فکری و مشکلات و راهکارها و تعاملات و نیز تاریخ آن زمان امام آشنا می‌ کند و بسیاری از پرسش‌ های امروز ما را پاسخ می ‌دهد و نقاط تاریکی را در تاریخ معاصر ایران و لبنان روشن می‌ کند.

خواندن این کتاب در کنار دیگر کتاب ‌های منتشر شده در مجموعه زندگینامه شناخت کامل ‌تری از زندگی و ویژگی‌ های شخصیتی و رفتاری و فعالیت ‌های عملی امام موسی صدر به مخاطبان می ‌دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما