loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هفت شاخ: زندگینامه داستانی علی مزدور (حکیمی ‌راد)، شهید ناجا و فرزند شهیدش محمد، شهید منا

ناشر روایت فتح

نویسنده سعیده زراعت کار

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 104

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 85429 10003022
24,000 21,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب برگرفته از خاطرات پدر و پسری هست که هردو به شهادت رسیدند و بیان‌کننده خاطرات همسر و مادر شهید است. نام پدر شهید علی مزدور است و اسم پسر هم شهید محمد حکیمی‌راد (پسر بعداً فامیلی خود را از مزدور به حکیمیراد تغییر داده). پدر (علی مزدور) از شهدای امنیت است. حدود سال‌های 75 تا 80 استان خراسان رضوی و بالاخص شهر کاشمر، با ورود اشرار افغانستانی از کوههای هم‌مرز با افغانستان که معروف به کوههای هفت‌شاخ بودند، دچار ناامنی زیادی شد. افراد بسیاری در راه حفظ امنیت شهر به شهادت رسیدند که علی مزدور یکی از آن شهدا است.

14 سال پس از شهادت پدر، محمد که در سازمان حج و زیارت مشغول به کار بود، عازم سفر حج تمتع می‌شود. این سفر در سال 1394 اتفاق افتاد، همان سالی که فاجعه منا را کشور عربستان آفرید و محمد یکی از 464 شهید روز عید قربان است.

اواخر روز هشتم ذی الحجه و شروع اعمال، دیگر با محمد ارتباط نداشتم.
به مسجد جامع رفتم. وقتی رسیدم نماز عشا را می‌خواندند و من نماز مغربم را اقتدا کردم. بین دو نماز بودم که امام جماعت گفت برای سلامتی همه حاجیها و مجروحان حادثه منا دعا کنید. برای یک لحظه گویی دنیا روی سرم خراب شد. نماز عشا را خوانده نخوانده بلند شدم تا هرچه سریعتر از مسجد بیرون بیایم و به مرضیه و بچه‌ها زنگ بزنم ببینم چه شده. میدیدم برخلاف روزهای قبل، امروز از صبح هیچکس به خانه‌مان زنگ نزد و کسی سراغم نیامد. رمقی در وجودم نمانده بود. چادرم روی زمین کشیده می‌شد و چشمانم هیچکس را نمیدید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما