loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مفاتیح نوین

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

در طول تاریخ شیعه جمعی از بزرگان به گردآوری دعاها وزیاراتی که از جانب پیامبر اکرم (ص) و أئمه هدی (ع) صادر شده پرداخته اند تا همه عاشقان راز و نیاز با خدا و شیفتگان زیارت أولیاء ألله را از این چشمه جوشان معنویت ، سیراب سازند که از میان آنها می توان به مرحوم کلینی ، ابن قولویه ، شیخ صدوق ، شیخ طوسی ، سید ابن طاووس ، ابن فهد حلی ، کفعمی ، شیخ بهائی و علامه مجلسی اشاره کرد .
هر یک از این بزرگان در عصر خود رسالت خویش را در زمینه دعا به نحو أحسن انجام دادند تا که نوبت به مرحوم ثقه المحدثین حاج شیخ عباس قمی (رضوان ألله تعالی علیه) رسید ؛ ایشان با ذوق سرشار و سلیقه بسیار خوب و احاطه وسیعی که بر آثار أهل بیت (ع) و کتب دعا و زیارات سابقین داشت ، به تألیف کتاب جامع «مفاتیح الجنان» پرداخت و روی خلوص نیتی که این محدث عالیقدر از آن برخوردار بود ، در مدت کوتاهی کتابش جهان گیر شد.
ولی از آنجا که این کتاب مانند بسیاری از کتابها برای شرایط زمانی و مکانی خاصی نوشته شده بود و مخاطبان ویژه ای داشت ، لازم بود در عصر و زمان ما مورد تجدید نظر وسیع قرار بگیرد ؛ کاستی ها برطرف گردد و از پاره ای مطالب اضافی که مایه ایراد بدخواهان است صرف نظر شود ؛ مدارک و منابع دعاها و زیارات و .... افزوده گردد ؛ رمز و راز ، فلسفه ، آثار و برکات دعاها و زیارات یادآوری شود ؛ سپس نظم نوینی به آن ها داده شود و در مجموع کتاب دعا و زیارتی که از هر نظر جامع و متناسب عصر و زمان ما مخصوصا برای نسل جوان خداجو باشد فراهم گردد.
مزایای این کتاب :
1 – این کتاب به قلم روز نگاشته شده و برای همگان بویژه نسل جوان ، به سهولت قابل درک است.
2 – برای هر بخش از دعاها و زیارات ، مقدمات پر معنا و فشرده ای نوشته شده که به تحصیل آثار معنوی و حالات عرفانی دعا کمک می کند.
3 – منابع و مدارک دعاها و زیارارت با دقت تمام در پاورقی آمده است و در همه جا بر منابع قابل قبول تکیه شده است.
4 – با توجه به اینکه وقت مردم در عصر ما فشرده و محدود است در مواردی اعمالی مشابه یکدیگر بوده ، از میان آن ها بهترین ها گزینش شده است.
5 – نظم و ترتیب منطقی روشن ، به مطالب کتاب داده شده تا پیدا کردن دعاها و زیارات آسان تر باشد.
6 – مطالب ضعیف یا اموری که بهانه به دست ناآگاهان می دهد کنار گذاشته شده است.
7 – سعی شده از ترجمه خوب و روان برای دعاها استفاده شود که در این مرحله از ترجمه فاضل ارجمند جناب حجت الاسلام رسولی محلاتی با اندکی اصلاحات بهره گرفته شده است.
8 – در آن جا که نسخه ها متعدد بوده ، در دعاها و زیارات معروف ، تنها به نسخه متداول اکتفا شده است تا مایه سردرگمی نشود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما