loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دین و معنویت

عرفان 26

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 85756 10003022
80,000 72,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب در یک مقدمه و چهار بخش تنظیم شده است. بخش اول در چهار فصل مبادی تصوری بحث، از جمله مفهوم‌شناسی دین، معنویت، رابطه دین و معنویت و نیز دیرینه‌شناسی رابطه دین و معنویت تنظیم شده است.

بخش دوم، به مقایسه‌ دین و معنویت اختصاص یافته و در چهار فصل تنظیم شده است. فصل اول، مقایسه مبانی دین و معنویت، فصل دوم، مقایسه ویژگی‌های دین و معنویت، فصل سوم، مقایسه کارکردهای دین و معنویت و فصل چهارم، بیان دیدگاه نگارنده در مقایسه دین و معنویت خواهد بود.

بخش سوم این کتاب که حقیقت و جایگاه معنویت سکولار را بررسی کرده است، سه فصل دارد. در فصل اول، با تبیین هستی و چیستی معنویت سکولار، شناخت معنویت غیردینی و بیان مراتب آن را در دستور کار دارد. در فصل دوم، با مقایسه معنویت دینی و معنویت سکولار، ضعف‌ها و نقصان‌های معنویت سکولار برملا شده است. بخش پایانی به جمع‌بندی و نتیجه‌گیری بحث اختصاص دارد و بیانگر دیدگاه نگارنده است.

بحران معنوی و خلأ روحی بشر امروز، حرکت فزاینده‌ای را برای اقبال به معنویت ایجاد و غبار از فطرت انسانی کنار می‌زند. و بحث درباره معنویت و رابطه آن با دین، به بحثی جدی تبدیل شده است. لذا با تبیین آسیب‌ها و مشکلات تفکر معنویت سکولار، رابطه معنویت و دین توسط محقق ارجمند جناب آقای محمود مقدمی، کتاب دین و معنویت منتشر شده است.

بسیاری از محققان، تعریف دو واژه دین و معنویت را مشکل و حتی غیرممکن دانسته‌اند؛ ولی نگارنده، در این کتاب تعریفی کارکردگرایانه از دین به معنای خاص (ادیان الاهی) را مدنظر قرار داده و از میان تعریف‌های مختلف، تعریفی را برگزیده است که دین را اعتقاد به آفریننده‌ای برای جهان و انسان و دستورات عملی متناسب با این اعتقاد می‌داند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما