loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تشنه دانش: راهنمای دانش پژوهی براساس زیست نامه علامه حسن زاده آملی

ویراست دوم

5 (1)

ناشر پژوهشکده ادیب فقه جواهری

نویسنده سید مرتضی حسینی کمال آبادی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 462

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 85801 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
270,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب علاوه بر آنکه چاپ جدیدی را تجربه کرده است از ویراست و افزودن مطالب جدید بهره مند است و به طور کلی شاکله ظاهری آن نیز تغییر کرده است.

این کتاب در ویراست دوم خود مورد بررسی و تصحیح کلمه به کلمه حجت الاسلام عبدالله حسن زاده آملی مسئول حفظ و نشر آثار علامه حسن زاده آملی قرار گرفته است.

تشنه دانش در 3 قسمت کلان به بررسی مدیریت تحصیل در عالم طلبگی پرداخته است.

قسمت یکم مقام‌ های تحصیل است؛ در این قسمت به راهبردها و راهکارهای تحصیل دانش و تدبیر آموخته ‌ها پرداخته شده است. مقام ‌های مطرح شده در بخش یکم عبارتند از: استاد، کتاب، مطالعه، پرسش، مباحثه، تکرار، قلم، تقریر، شرح، تحقیق، نقد، حاشیه نویسی، جهت گیری در قبال نظام آموزشی و مدیریت نابسامانی.

بخش دوم ذیل عنوان منزل‌ ها به ده منزل معنوی پرداخته شده است؛ این منزل ‌ها بیشتر به روحیاتی اشاره دارد که تخلق دانش پژوه بدان‌ ها ضروری است. باعث می ‌شود تا راهبردها و راهکارهای تحصیل دانش را به بهترین وجه محقق کنند. این منزل ‌ها عبارت است از: عطش و طلب، امید (مثبت اندیشی)، همت، صبر، استقامت، اغتنام فرصت، ترویح قلب، مصاحبت، توقف و تثبت، نظم، مزاج، محاسبه، خانواده.

بخش سوم ذیل عنوان هدف‌ ها به 5 هدف اشاره شده است. تحصیل علوم دینی، پروراندن عالمان دینی، ترمیم، پالایش و پیشرفت، تبلیغ، تحقق مقاصد دین.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما